معاون خدمات شهری شهردار گرگان گفت: در سه ماه نخست سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید زباله نزدیک به ۸۳ تن نسبت به سه ماه نخست سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش تولید زباله در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایمنا، موسی‌الرضا صفری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها در حوزه معاونت خدمات شهری جمع آوری و دفن زباله‌های شهری است که در شرایط معمول در شبانه روز به طور متوسط ۲۵۰ تن زباله و لجن از سطح معابر شهر گرگان جمع آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: در سه ماه نخست سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید زباله نزدیک به ۸۳ تن نسبت به سه ماه نخست سال گذشته افزایش داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان متذکر شد: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۸۰ هزار تن زباله جمع‌آوری و برای دفن بهداشتی به محل سایت دفن زباله انتقال یافت.

صفری اضافه کرد: با توجه به افزایش تولید زباله در ایام شیوع کرونا انتظار داریم شهروندان با پیمانکار تفکیک زباله همکاری لازم را داشته باشند و زباله‌های خشک قابل بازیافت از درب منزل جدا سازی شود که علاوه بر کاهش حجم زباله از آسیب‌های زیست محیطی نیز کاسته شود.

وی یکی از چالش‌های شهرداری با توجه به شروع فصل گرما را رعایت نکردن قراردادن زباله در مخازن زباله در ساعت تعیین شده دانست و گفت: در صورت رعایت نکردن این موضوع، مشکلاتی برای مدیریت شهری و شهروندان ایجاد خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار