در جلسه رسیدگی به وضعیت بانوان سرپرست خانوار شهرستان گنبدکاووس کمیته امداد امام خمینی (ره) از عزم جدی این نهاد برای رفع مشکلات این قشر محروم خبر داد.

9600 بانوی سرپرست خانوار در گنبدکاووس/ اشتغال، معیشت و مسکن مشکلات بانوان سرپرست خانوار

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، صبح امروز به منظور بررسی عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گنبدکاووس در حوزه رسیدگی به امور بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار جلسه‌ای در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد تا ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته مسائل و موانع ارائه خدمات بهتر به این قشر کم برخوردار مورد توجه قرار بگیرد.

* پوشش معیشتی به 4000 زن سرپرست خانوار در بخش داشلی‌برون

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) داشلی‌برون در این جلسه با اشاره به اینکه جامعه هدف ما در این بخش بالغ بر 6 هزار خانوار مددجو هستند، اظهار کرد: از این میان، تعداد 3 هزار و 998 نفر زن سرپرست خانواده هستند که تقریبا 60 درصد کل آمار خانوارهای تحت پوشش ما را تشکیل می‌دهند.

تیموری با بیان اینکه 486 نفر از زنان سرپرست خانوار در دوره‌های آموزشی فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) داشلی‌برون شرکت کرده‌اند، افزود: این آموزش‌ها در سرفصل‌هایی از جمله احکام، سبک زندگی، اخلاق، آسیب‌های اجتماعی، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد 194 نفر از این افراد را نیز به اردوهای زیارتی کربلای معلی، مشهد مقدس و قم اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نیز خدمات متفاوتی از جمله پرداخت مستمری، شهریه فرزندان دانش‌آموز و دانشجو و خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌ایم.

* اعطای ۱۷۲ کمک هزینه جهیزیه به دختران نیازمند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) داشلی‌برون از پرداخت 172 فقره کم هزینه جهیزیه به فرزندان دختر افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد 396 فقره وام کارگشایی 5 میلیون تا 10 میلیون به زنان سرپرست خانوار اعطا شده است.

تیموری با اشاره به اینکه 6 واحد مسکن برای زنان سرپرست خانوار در سال گذشته احداث کرده‌ایم، ادامه داد: همچنین تعداد 153 منزل را نیز تعمیر و 56 واحد مسکن روستایی را نیز مورد ساخت و تعمیر و 20 باب از منازل زنان سرپرست خانوار را لوله‌کشی گاز قرار دادیم.

وی با بیان اینکه به 150 نفر از زنان سرپرست خانوار آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی اعطا شده است، تصریح کرد: در کنار این آموزش‌ها در راستای ایجاد کودکفایی و اشتغال 48 فقره وام اشتغال نیز به این افراد پرداخت شده است.

* ۸۰۴ خانواده گنبدی در فقر مطلق

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) گنبدکاووس به غیر از افراد تحت پوشش اداره داشلی‌برون بالغ بر 6 هزار و 957 نفر را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: از این میان تعداد 4 هزار و 620 زن سرپرست خانوار در میان افراد تحت پوشش ما قرار دارند که تقریبا 66 درصد جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهند.

محمد باقرپور با بیان اینکه از میان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد 804 خانواده دچار فقر مطلق هستند، افزود: زنان بدون همسر، افراد مطلقه، افراد متارکه شده، خانواده‌های سربازان و خانواده‌های فوت شده همسر از جمله این افراد هستند.

وی از توزیع پک‌های بهداشتی میان یک هزار خانواده ی سرپرست خبر داد و گفت: 599 نفر از زنان سرپرست خانوار در دوره‌های فرهنگی و آموزشی ما در سال گذشته شرکت کرده و تعداد 323 نفر نیز به اردوهای زیاتی کریلای معلی، مشهد مقدس و قم اعزام شده‌اند.

* اعطای ۱۲۴ وام اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گنبدکاووس با تاکید بر اینکه 588 باب منزل مسکونی از منازل زنان سرپرست خانوار در سال گذشته تعمیر و یا از نو ساخته شده است، ادامه داد: 230 نفر از این افراد از آموزش‌های اشتغال بهره‌مند شده و 124 مورد وام اشتغالزایی نیز به آنها پرداخت شده است.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن 105 زن سرپرست خانواده از مزایای بیمه تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: تعداد یک هزار و 50 نفر از زنان سرپرست خانوار از مشاوره‌های فردی و 511 نفر از این افراد در قالب 9 گروه از مشاوره‌های عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کرده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار