غفاری گفت: بیش از ۲ هزار کودک در ۲۴۵ مهد استان گلستان تحت آموزش هستند.

آموزش بیش از ۲ هزار کودک در مهدهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابراهیم غفاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دولت مهدهای کودک را با پیشنهاد سازمان بهزیستی جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا گنجانده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از اعطای تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی ارزان قیمت به مهدهای کودک خبر داد و ادامه داد: همه امتیازهایی که دولت برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفت برای مهدهای کودک نیز لحاظ کرده است.

 

غفاری متذکر شد: مهدهای کودک به منظور بهره برداری از این مزایا متقاضی در سامانه کارا ثبت نام می کنند و پس از آن شرایط دریافت تسهیلات برای آنها بررسی می شود.

 

وی گفت: همچنین مدیران مهدهای کودک نیروهای خود را برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند، مربیان مهدها که در ایام تعطیلات بیکار شده بودند از مزایای حق بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک از 24 خرداد ماه جاری، یادآور شد: هزینه های پروتکل های بهداشتی و خرید دستگاه های تب سنجی برعهده مهدهای کودک قرار دارد و دولت در این حوزه منابعی را برای سازمان بهزیستی تدارک ندیده است.

 

غفاری تأکید کرد: مهدهای کودک دارای دستورالعمل هایی هستند که مدیران مهدها ملزم به رعایت آن هستند و خانواده هایی که فرزندان خود را به مهدهای کودک نبردند مهدهای کودک مجاز به دریافت شهریه از خانواده ها نیستند.

 

وی از وجود 245 مهد کودک در سطح استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار کودک در این مهدها آموزش می بینند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به ورشکستگی برخی مهدهای کودک بر اثر زیان های اقتصادی ناشی از کرونا، گفت: اگر مهدکودکی تعطیل شود باید درخواست آن به کمیسیون ارسال شود و کمیسیون برای تعطیلی آن تصمیم بگیرد، البته هنوز برای ما در این خصوص درخواستی ارسال نشده است.


 
غفاری به آخرین وضعیت مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان اشاره کرد و افزود: تاکنون در مراکز معلولان استان گلستان فرد مبتلا به کرونا گزارش نشده است، همچنین در مراکز نگهداری کودکان بی سپرست نیز حتی یک مورد بیمار مبتلا به کووید۱۹ مشاهده نشده است.

 

وی ابراز داشت: در حوزه اعتیاد نیز از 41 کمپ نظارت انجام شد، اکثر آنها پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کردند و در برخی موارد نیز با متخلفان برخورد شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار