دادستان مرکز استان گلستان :

دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه وجود 27 هزار کودک بازمانده از تحصیل در شان گلستان نیست، گفت: درخواست دارم بررسی شود که در کدام مناطق کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر هستند تا راه حلی برای آن در نظر گرفته شود.

وجود 27 هزار کودک بازمانده از تحصیل در شأن گلستان نیست

به گزارش گلستان24؛ حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی صبح امروز در نشست مسؤولان دستگاه قضایی با بانوان فرهیخته استان گلستان اظهار کرد: باید به سمت کاربردی کردن مسائل حرکت کنیم تا مشکلات و آسیب‎های اجتماعی جامعه از جمله طلاق حل شود.

وی با بیان اینکه نگاه قانون نسبت به خانواده حمایتی است و همه کارها باید جنبه حمایتی داشته باشد تا موجب حفظ خانواده شود، افزود: وقتی جنبه حمایتی وجود دارد نباید به دنبال مجازات و مسائل کیفری برویم.

دادستان مرکز استان گلستان تأکید کرد: متأسفانه در دعاوی خانواده در گام نخست جنبه کیفری را تشدید می‎کنند که در این موارد چالش‎ها بیشتر می‎شود.

سیدحسینی با بیان اینکه از وضع مجازات‎هی کیفری در مباحث مربوط به خانواده مخالفم، اذعان کرد: مسائل خانواده به جز در موارد استثنا نباید به دادگاه بیاید و باید در جای دیگر بررسی و مطرح شود.

* لزوم فعال شدن سمن‎ها و تشکل‎های مردمی در حوزه حمایت از خانواده و زنان

وی بر لزوم فعال شدن سمن‎ها و تشکل‎های مردمی در حوزه حمایت از خانواده و زنان تأکید کرد و یادآور شد: سمن‎ها باید در این حوزه فعال شوند و نقش آنها باید حمایتی باشد.

دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه متأسفانه همیشه در جامعه به‎دنبال پیدا کردن حقوق هستیم اما به دنبال تکلیف خود نیستیم، تصریح کرد: ما باید این مهم را در کلاس‎های قبل ازدواج آموزش دهیم که در اصل ما تکالیفی برعهده داشته و دیگران حقوقی دارند و اگر همه این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند محیط خانواده خوب خواهد شد.

سیدحسینی با بیان اینکه نحوه آموزش‎های پیش از ازدواج بسیار مهم است و کارشناسان زبده باید در دوره‎های آموزشی حضور یابند، بیان کرد: ما از کارشناسان و افرادی که می‎توانند در حوزه پیشگیری به ما کمک کنند، استقبال می‎کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مراکز مشاوره باید انگیزه‎های طلاق را کنکاش کنند تا ما بتوانیم برنامه‎ریزی کنیم، اذعان کرد: 90 درصد علت طلاق در بین زوجین مسن قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، در واقع برخی از علل طلاق مالی است که باید در این خصوص بررسی و کنکاش صورت بگیرد و اقدامات و تدابیر لازم برای جلوگیری از آن اتخاذ شود.

دادستان مرکز استان گلستان در بخش دیگر از سخنانش به وجود 27 هزار کودک بازمانده از تحصیل در گلستان اشاره و تأکید کرد: بنده برای رفع این مسأله اعلام آمادگی می‎کنم و درخواست دارم بررسی شود که در کدام مناطق کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر هستند تا راه حلی برای آن در نظر گرفته شود.

سیدحسینی متذکر شد: وجود 27 هزار بازمانده از تحصیل در شان گلستان نیست.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار