مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان، از برگزاری حدود 128 عنوان برنامه به‎مناسبت دهه وقف در این استان خبر داد.

128 عنوان برنامه به‎مناسب دهه وقف در گلستان برگزار می‎شود/ حمایت از طرح‎های دانش‎بنیان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی ‎فرد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: وقف یک نوع خدمت ماندگار است و یکی از مصادیق باقیات و صالحاتی که در قرآن کریم به آن اشاره شده وقف است.

وی با بیان اینکه حدود 128 عنوان برنامه در دهه وقف در استان گلستان اجرا می‎شود، تصریح کرد: همایش بزرگ قرآنیان، دیدار با خانواده شهدای واقف و خیرین، افتتاح نمایشگاه دهه وقف، راه‎اندازی و افتتاح دفاتر آی.سی.تی روستایی، سخنرانی و شرکت مدیران و رؤسای اوقاف و امور خیریه در میعادگاه‎های نماز جمعه، برپایی میز خدمت از جمله برنامه‎های هفته وقف در گلستان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان از نواختن زنگ انشای وقف در برخی مدارس گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: دیدار با مراکز موقوفه نگه‎داری کودکان بی‎سرپرست و بدسرپرست، دیدار با نماینده ولی‎فقیه در گلستان، برگزاری همایش علما و روحانیون با رویکرد ترویج سنت حسنه وقف، برگزاری شورای اداری در شهرستان‎ها از جمله دیگر برنامه‎های اداره‎کل اوقاف و امور خیریه در گلستان است.

*برگزاری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید(ع) در اردیبهشت‎ 1399

سلیمانی‎فرد با اشاره به برگزاری آیین رونمایی از پوستر کنگره بین‎المللی حضرت یحیی‎بن‎زید(ع) در دهه وقف امسال متذکر شد: با توجه به وقوع سیل در استان گلستان، کنگره بین‎المللی حضرت یحیی‎بن‎زید(ع) در اردیبهشت‎ماه سال 1399 برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: در دهه وقف امسال 28 پروژه در حوزه بقاع متبرکه و امامزدگان گلستان افتتاح می‎شود که 7 هزار و 605 مترمربع مساحت این پروژه‌ها است و 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه‎ها هزینه شده  است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اضافه کرد: 31 پروژه نیز در بقاع متبرکه در حال اجرا است که 8 هزار و 680 مترمربع مساحت دارد و 6 میلیارد و 580 میلیون تومان در این پروژه‎ها هزینه شده است.

سلیمانی‎فرد از کلنگ‎زنی و آغاز عملیات اجرایی 10 پروژه در بقاع متبرکه گلستان طی دهه وقف امسال خبر داد و گفت: 8 هزار و 350 مترمربع سطح فعالیت این 10 پروژه‌ها است و 6 میلیارد و 800 میلیون تومان برای این پروژه‎ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی از افتتاح پروژه‎های عمرانی و خدمت‎رسانی در موقوفات خبر داد و گفت: در این بخش 9 پروژه شاخص در دهه وقف امسال افتتاح می‎شود.

*کمک 500 میلیون تومانی اوقاف برای احداث بیمارستان در رامیان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان تأکید کرد: در پروژه‎های جدید رویکرد ما حمایت از طرح‎های دانش‎بنیان است و دو طرح ویژه «کیتوسان» و «کشت گیاه استویا» در بخش دانش‎بنیان توسط محققین و پژوهشگران استان گلستان ارائه شده و در بخش دارویی و سلامت تولید خواهد داشت.

سلیمانی‎فرد به کمک اوقاف و امور خیریه برای احداث بیمارستان در شهرستان رامیان اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای احداث مرکز درمانی در این شهرستان 500 میلیون تومان مساعدت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ تعدد رقبه و کمیت موقوفات جزو چهار استان برتر کشور است، افزود: در استان گلستان بیش از 5 هزار و 500 موقوفه و بیش از 65 هزار رقبه وقفی با نیات مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی توسط واقفان در سده‎های مختلف وقف شده‎اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان بیان کرد: 78 درصد موقوفات استان گلستان مربوط به دوران 40 ساله انقلاب اسلامی است.

*ساخت 33 درصد مساجد گلستان در دوران انقلاب اسلامی

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 700 مکان مذهبی ثبت شده در استان گلستان وجود دارد، یادآور شد: 2 هزار و 800 مسجد در استان گلستان وجود دارد که بیش از یک هزار و 300 مسجد معادل 33 درصد در دوره 40 ساله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط واقفان، وقف شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از بین 67 هزار رقبه وقفی در استان گلستان، 37 هزار و 446 رقبه توسط اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‎شوند و مابقی رقبه‎ها در اختیار متولیان و امنای موقوفات قرار دارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار