رئیس سازمان صمت گلستان گفت: مشکلات صادرات و تمهیداتی که برای رفع معضل صادرات باید در گمرک اینچه‌برون انجام می‌شد را پیگیری کردیم ولی متاسفانه هنوز صادرات ریلی و کامیونی با وجود تمهیدات هنوز برقرار نشده است.

مرز اینچه‌برون همچنان بسته است/ صادرات ریلی و کامیونی در گلستان برقرار نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مشکلات صادرات و تمهیداتی که برای رفع معضل صادرات باید در گمرک اینچه‌برون انجام می‌شد را پیگیری کردیم که خوشبختانه اقدامات لازم انجام شد ولی متاسفانه هنوز صادرات ریلی و همچنین کامیونی با وجود تمهیدات هنوز برقرار نشده است.

وی تصریح کرد: ششمین جلسه تنظیم بازار در استان برگزار شد که از مهمترین برنامه‌های این جلسه می‌توان به موضوع تامین گوشت منجمد توسط پشتیبانی امور دام و همچنین نوسانات قیمت محصولات و مواد از بازار اشاره کرد که این موارد به استاندار گزارش داده شد.

رئیس سازمان صمت گلستان از انجام پیگیری‌های لازم توسط اداره‌کل صمت و سازمان جهادکشاورزی گلستان در زمینه تامین ارز موردنیاز واردات صنعت دام و طیور استان خبر داد و ابراز کرد: برخی از اقدامات انجام شد و استاندار نیز دستور پیگیری را در این زمینه داده بودند.

طلوعیان خاطرنشان کرد: با توجه به بروز ویروس کرونا و توقفی که در صادرات بود محصولات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی از سال گذشته همچنان در استان موجود است که در این زمینه بررسی‌های اولیه انجام شد که میزان این محصولات چقدر است و چه مقدار از این محصولات آماده صادرات است چنانچه مقدار آن به حد نیاز بود از طریق کشتیرانی دریای خزر کمک گرفته تا این محصولات صادر شود.

وی اظهار کرد: نوساناتی در ارتباط با فروش لوازم‌خانگی بود که متاسفانه این نوسانات نیز عادی نیست که در دستور کار تنظیم بازار است و انشاالله برای این محصولات نیز تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با شیوع ویروس کرونا مبادلات تجاری در بسیاری از کشورها دچار معضل شد و بسیاری از کشورها مرزهای خود را بستند.

 اینچه‌برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده که با بسته شدن این مرز از سوی ترکمنستان به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات، واردات و ترانزیت از طریق مرز زمینی و ریلی اینچه‌برون به ترکمنستان دچار مشکل شد در صورتی که این مرز همچنان بسته بماند شاهد آسیب‌های جدی به بخش تولید و بازرگانی استان گلستان خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار