رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در برخورد با فساد و اجرای فسادستیزی با قدرت وارد عرصه شده‌ایم.

فسادستیزی را با قدرت اجرایی می‌کنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی هاشمیان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: از تمامی خبرنگاران و رسانه‌های استان به ویژه خبرگزاری‌های استان که طی یک سال گذشته در راستای برقراری عدالت به دستگاه قضایی استان کمک کردند سپاسگزارم و به واقع معتقدم عملکرد خبرگزاری‌ها در این مسیر بسیار موثر بوده است.
وی ادامه داد: از زمان ریاست آیت‌الله رییسی به عنوان رئیس قوه قضاییه این دوره به عنوان دوره تحول نامگذاری شده که این تحول شاخصه‌های مهمی دارد که یکی از آنها مردمی بودن قوه قضاییه است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: تلاش ما در دستگاه قضایی استان بر این بوده که طی یک سال اخیر این موضوع مردمی بودن را به طور ویژه در دستور کار قرار دهیم.
هاشمیان بیان کرد: به خاطر دسترسی راحت‌تر‌ مردم به همکاران ما برنامه هر مسجد یک حقوقدان را اجرایی کردیم و با کمک بسیج حقوقدانان این طرح را به صورت ویژه در سطح شهرهای استان در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: دومین شاخصه دوره تحول فسادستیزی است که این فسادستیزی جز شاخصه‌ها و ماهیت نظام انقلاب اسلامی است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در برخورد با فساد هیچ مصونیتی نداریم و هیچ تخفیفی هم وجود ندارد و به شدت ممکن با این فساد برخورد خواهد شد.

هاشمیان در عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۸۳۶ پرونده را رسیدگی کرده و به نتیجه رساندیم که در حوزه رسیدگی به پرونده‌های معوقه، استان گلستان رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۵۴ جرم در استان گلستان کاهش پیدا کرده که ۲۲ درصد توهین، ۲۰ درصد تهدید، ۱۸ درصد ایراد ضرب عمدی، ۱۴ درصد تخریب، ۶ درصد تصادفات کاهش پیدا کرده است.
رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: هشت واحد اقتصادی و تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل در سال گذشته با تلاش دستگاه قضایی دوباره به عرصه تولید بازگشته و ۶۰۰ نفر بر اثر این اقدام دوباره مشغول کار شدند.
هاشمیان متذکر شد: همچنین با جلسات برگزار شده مشکلات ۱۴۶ واحد تولیدی بررسی و حل شد.

وی در خصوص پرونده ۴۵ قاضی بازنشسته گلستان در خصوص اراضی شهرک تالار در گرگان گفت: پرونده با گزارش‌ها و درخواست دادگستری گلستان برای اعمال ماده ۴۷۷ قانون برای ریاست قوه قضاییه ارسال شد که دستور اعمال این ماده داده شد و در حال حاضر دیوان عالی کشور به پرونده ورود کرده و در حال رسیدگی است اما تاکنون هیچ حکمی برای آن صادر نشده است.
رئیس‌کل دادگستری گلستان در خصوص رسیدگی به تخلفات قضات و کارمندان دادگستری گلستان در سال ۱۳۹۸ گفت: دو قاضی متخلف و سه کارمند متخلف شناسایی شدند که دو قاضی از سمت خود تعلیق شده و به دادسرای انتظامی قضات معرفی شدند و سه کارمند اخراج شدند.
هاشمیان بیان کرد: موضوع تخلف این افراد اخلاقی و مالی بوده و پرونده دو قاضی در حال رسیدگی است و هنوز رای برای آنها صادر نشده و تخلفات آنها ارتباطی به قضاوتشان نداشته است.
وی درباره رفع تصرف اراضی کشاورزی در استان گلستان متذکر شد: در سال گذشته ۲۳۲ پرونده رفع تصرف اراضی کشاورزی رسیدگی و منتج به رای شد که با بررسی پرونده‌های از سال‌های گذشته مجموع پرونده‌ها به ۲۵۴ پرونده رسید که رای برای آنها صادر شده که ۱۰ هکتار بوده است.
رئیس‌کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: همچنین در این حوزه ۲۲۲ قلع قمع اجرا شده و ۵۷۱ هکتار مرتع از اراضی منابع طبیعی خلع ید شده که ۶ فقره آن اراضی ساحلی بوده است.
هاشمیان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در این پرونده‌ها این است که دستگاه‌های دولتی متاسفانه اقدامی برای اخذ سند املاک خود نمی‌کنند و دچار مشکل می‌شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار