گلچین از برگزاری جشنواره استانی مجازی «شعر رضوی» همزمان با دهه کرامت در استان گلستان خبر داد.

جشنواره مجازی «شعر رضوی» در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احمد گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) جشنواره استانی مجازی «شعر رضوی» برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا(علیه السلام) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی از اهداف این جشنواره است.

 

وی، زندگی و ابعاد شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(علیه السلام) و زندگی و ابعاد شخصیت معنوی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را از محورهای این جشنواره برشمرد و گفت: شعر کلاسیک و شعر نو از قالب های شعر این جشنواره است.

 

گلچین در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره، اظهارداشت: با توجه به شرایط کنونی و در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره، گفت: محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و علاقمندان می توانند در هر قالب انتخابی حداکثر دو اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: علاوه بر شاعران برگزیده در دو بخش کلاسیک و شعر نو، از سایر شاعران شرکت کننده که آثار آنان از نظر هیئت داوران دارای کیفیت لازم باشد، تقدیر خواهد شد.

 

وی، آخرین مهلت ارسال آثار را 8 تیرماه اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار