فاضل گفت: فرمول محاسبه وضعیت کرونا در شهرها تغییر کرد و در حال حاضر پنج شهر با وضعیت قرمز در گلستان وجود دارد.

فرمول محاسبه وضعیت کرونا در شهرها تغییر کرد/ گلستان به سمت وضعیت قرمز می رود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز (یکشنبه یکم تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: 124 روز استان گلستان درگیر ویروس کرونا است و اتفاقات مختلفی در این ایام رقم خورد که باعث شده که فراز و نشیبی از میزان شیوع ویروس کرونا در استان داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: سه هفته گذشته وضعیت آرامی در استان شاهد بودیم و حتی هشت شهر با وضعیت سفید کرونا در استان داشتیم ولی امروز و در روزهای گذشته پنج شهر قرمز در استان داریم و استان به سمت وضعیت قرمز پیش می رود.

 

فاضل با بیان اینکه آق قلا، بندرترکمن، بندرگز، کلاله، گالیکش و گنبدکاووس جزو شهرهای قرمز هستند، ابراز داشت: قدرت کشندگی ویروس کاهش یافته است.

 

وی افزود: میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در هر روز سه تا چهار مورد است و روزهایی نیز داشتیم که مرگ و میری در استان گلستان به دلیل وجود کرونا نداشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تغییر فرمول محاسبه وضعیت کرونای شهرهای استان، گفت: در روزهای گذشته براساس میزان بیماران بستری وضعیت شهرها مشخص می شد ولی این فرمول برحسب بیماران سرپایی و بستری در طول سه هفته در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار