رئیس پلیس فتا استان گلستان در اولین جلسه کارگروه استانی کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه فضای مجازی، خواستار عزم جدی دستگاه های دولتی و غیردولتی در انجام اقدامات پیشگیرانه شد.

پیشگیری از آسیب های فضای مجازی نیازمند کار جهادیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "ابراهیم پرسا" رئیس پلیس فتا استان گلستان در اولین جلسه کارگروه استانی کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه فضای مجازی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران ادارات و سازمانهای عضو کارگروه برگزار شد، گفت: ضریب نفوذ اینترنت و استفاده شهروندان از فضای مجازی روز به روز  بیشتر می شود و  افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نیز ساعات زیادی را در این فضا می گذرانند.

وی افزود: همزمان با افزایش سطح دسترسی به اینترنت پرسرعت و بالارفتن تعداد کاربران، میزان جرائم نیز افزایش پیدا کرده که در این راستا  اقدام در جهت کاهش آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی هم بیشتر از قبل احساس می شود.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: آمار جرائم در سال 98 و ماههای ابتدایی سال جاری نشان می دهد جرائم برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص ،کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب در صدر جرائم به وقوع پیوسته در استان گلستان هستند که البته در سال جاری میزان وقوع جرم برداشت از حساب اشخاص پس از راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف کاهش چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول یادآور شد: پلیس فتا استان گلستان در سال 98 با بیش از 55000 نفرساعت آموزش و بیش از 700دقیقه مصاحبه، برنامه و گزارش رادیو و تلویزیونی و صدها خبر و هشدار متنی در وبگاهها و شبکه های اجتماعی  برای کاهش آسیب ها و جرائم حوزه فضای مجازی  تلاش نموده اما واضح است که  اقدامات پلیس به تنهایی کافی نیست و نیاز به نقش آفرینی و مشارکت  جدی تر دستگاههای دخیل در امر کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان نیز گفت: حجم اقدامات انجام شده در حوزه کاهش آسیب های فضای مجازی، تناسبی با اتفاقاتی که در این حوزه روی می دهد، ندارد بنابراین باید از ظرفیت سمن ها و سایر دستگاه ها و نهادها برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه و افزایش سواد رسانه ای شهروندان استفاده کنیم.

در پایان این جلسه، رئیس پلیس فتا گلستان از مدیران و نمایندگان عضو کارگروه خواست  به آموزش و سواد رسانه ای جامعه هدف خود توجه بیشتری داشته باشند و در زمینه  تولید محتوا نیز برای کاهش آسیب های این حوزه با پلیس فتا استان همکاری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار