فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه امنیت فضای مجازی مستلزم افزایش آگاهی کاربران است، گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا، در ۶ ماه نخست، ۹۳ درصد از جرائم اینترنتی کشف شده است.

۹۳ درصد جرائم اینترنتی در استان گلستان کشف شد

به گزارش گلستان 24 ؛ به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان امنیت در بستر اینترنت را موضوعی مهم دانست و اظهار داشت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

وی افزود: فضای مجازی ابزار مناسبی برای توسعه افکار و اندیشه‌های بشری محسوب می‌شود به شرط آنکه در راه صحیح استفاده شده و برای ورود به آن اطلاعات کافی داشته باشیم.

سردار جاویدان تصریح کرد: گسترش استفاده از اینترنت در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی افراد به ویژه قشر جوان شده است که حضور در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده کرده که خود یک آسیب اجتماعی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه حضور مداوم در فضای مجازی انزوای اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: در این فضا، هویت و مشخصات فردی قابل تغییر است و قرار گرفتن در نقش‌های گوناگون به ویژه در سنین نوجوانی منجر به شکل‌گیری هویت ناسالم و اختلالات شخصیتی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری 98 متهم در این حوزه اظهار داشت: بیشترین جرائم اینترنتی در گلستان مربوط به برداشت غیرمجاز یا همان سرقت از حساب شهروندان است.

سردار جاویدان با بیان اینکه وقوع جرائم اینترنتی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا، در این مدت 93 درصد از جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: بزه‌دیدگان جرائم سایبری، اغلب افرادی هستند که به راحتی اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار داده‌ و عدم آشنایی با محیط مجازی و بی‌دقتی در حفاظت از داده های خصوصی از مهم‌ترین عوامل وقوع این گونه جرائم است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار