عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس بر لزوم تسهیل شرایط صادرات محصولات کشاورزی برای رونق بخشی به حوزه کشاورزی کشور تاکید کرد.

لزوم تسهیل شرایط صادرات محصولات کشاورزی برای رونق بخشی به حوزه کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان گلستان گفت: استان گلستان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی و صنعتی بوده که باید مسئولان اجرایی این استان با استفاده از این ظرفیت ها، مشکلات اقتصادی مردم استان را تا میزان قابل توجهی کاهش دهند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  مشکل اساسی درخصوص ظرفیت کشاورزی استان گلستان، بحث خام فروشی است. بسیاری محصولات باید تبدیل به فراورده های مختلف شده؛ چراکه بیش از 92 محصول زراعی و باغی از آن استان گلستان است؛ لذا باید کمک کنیم تا صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با محصولات شکل گرفته تا باعث رضایتمندی کشاورزان و باغداران استان شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل عدم توجه دولت به کشاورزان، بسیاری از محصولات به دلیل عدم خرید تضمینی و مشخص نبودن امر صادرات از بین رفته و باعث متضرر شدن کشاورزان استان گلستان شده است که باید تدابیری جدی اتخاذ کند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران به عنوان اصلی ترین تامین کننده ارزاق مردم باید مورد توجه ویژه دولت ها قرار گیرند؛ بنابراین انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی حمایت همه جانبه خود را از کشاورزان صورت داده و خرید تضمینی محصولات و تسهیل امر صادرات، شرایط مساعدی برای آنها فراهم سازد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار