استاندار گلستان گفت: خوشبختانه مرز ترکمنستان پس از ۱۰۰ روز بازگشایی و اولین محموله حاوی محصولات کشاورزی استان گلستان به وسیله ۳۰ واگن به کشور ترکمنستان صادر شد.

صادرات ۳۰ واگن از محصولات کشاورزی گلستان به ترکمنستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه توسعه صادرات و تنظیم بازار استان، اظهار کرد: خوشحالیم که با پیگیری وزیر راه و شهرسازی، راه آهن، وزارت امور خارجه، مرز ترکمنستان پس از ۱۰۰ روز بازگشایی شد و ما توانستیم ۳۰ واگن از محصولات کشاورزی استان گلستان را به کشور ترکمنستان صادر کنیم.

وی افزود: البته در هفته های گذشته هم توانستیم از طریق بندر امیر آباد نیز صادرات محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

حق شناس با بیان اینکه در سال جاری در تولید سیب زمینی و گوجه فرنگی با افزایش تولید مواجه هستیم، بیان کرد: در مجموع تولید این دو محصول حدود ۴۰۰ هزار تن است که مازاد بر نیاز مصرف استان بوده و باید برای صادرات آن برنامه ریزی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت الحاق ایران به اوراسیا، اضافه کرد: کشورهای عضو این اتحادیه، مزیت هایی دارند که باید بتوانیم با برنامه ریزی درست برای صادرات محصولات کشاورزی، از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به تولید مرغ و قیمت آن گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ برای عرضه به بازار موجود است و با توجه به مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار، قیمت هر کیلو مرغ ۱۵ هزار تومان تعیین شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار