رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به تاکید رییس قوه قضائیه برای نقشه کاداستر (حدنگاری) زمین‌های کشاورزی، مراتع و عرصه‌های جنگلی و طبیعی گفت: دستگاه‌های اجرایی و متولیان این کار در گلستان برای درخواست تهیه و صدور این نقشه‌ها تعلل و کوتاهی می‌کنند.

تعلل دستگاه‌های اجرایی گلستان برای تهیه نقشه کاداستر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان هادی هاشمیان روز شنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: سنددار نبودن زمین‌های دولتی از دلایل اصلی تصرف و دست‌اندازی متصرفین به این زمین‌ها و سایر اموال بیت‌المال است.

وی با اشاره به وجود زمین‌خواری ساحلی در گلستان اظهار داشت: با پیگیری دستگاه‌های مربوطه و ارجاع چندین پرونده به دادگستری، ۶ مورد زمین‌ در سواحل استان از دست متصرفین خلع ید شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به وسعت زمین‌های ساحلی این استان و با هدف جلوگیری از تصرف در این مناطق، به زودی نوار ساحلی گلستان سنددار خواهد شد.

کاداستر یا حدنگاری فهرست نقشه‌برداری ثبتی دارای ارزش حقوقی است و براساس مرزبندی آن می توان سند مالکیت صادر کرد. 

هاشمیان به دخل و تصرف در جنگل النگدره اشاره کرد و گفت: در گذشته این منطقه مورد طمع و دست‌اندازی سودجویان قرار داشت که در خرداد ماه امسال ضمن خلع ید ۲۰۸ هکتار جنگل، این مقدار از اراضی پارک جنگلی سنددار شد.

وی یادآور شد: قضات گلستان پارسال ۲۲۲ مورد رای به قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز و غیرقانونی در عرصه‌های منابع طبیعی و مرتعی استان دادند و ۵۷۱ هکتار از عرصه های مناطع از دست متجاوزین خارج شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار