رجب نسب از آغاز ثبت‌نام دوره‌های تابستانی و اجرای طرح اوقات فراغت کانون در تمامی مراکز فرهنگی هنری استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری در سراسر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محبوبه رجب‌نسب» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان وجود دارد، پذیرش اعضا در مراکز کانون پس از وقفه‌ سه ماهه آغاز شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان گلستان افزود: بنابر هماهنگی‌های انجام شده، مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از (۱۵ تیر) پذیرای متقاضیان حضور در کانون هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت 17 مرکز ثابت، 9 کتابخانه سیار، 2 کتابخانه پستی و 3 مرکز فراگیر برای برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و تخصصی با مربیان متخصص و مجرب در تابستانی سال جاری به منظور تمرین مهارت‌های زندگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان گلستانی اعلام آمادگی کرد.

 

رجب نسب ادامه داد: متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن‌های مطالعه، ۸ فعالیت کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان گلستان اظهارداشت: با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرحله نخست سامانه مرکز مجازی کانون پرورش فکری با هدف دسترسی آسان و ایمن خانواده‌های ایرانی و همه فارسی‌زبانان دنیا از(۵ تیر) و افتتاح رسمی آن در شهریور، گفت: خدمات مختلفی از سوی این مرکز ارائه خواهد شد که فعالیت‌های تابستانی آن شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۵ تیر با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

وی افزود: مهلت ثبت‌نام فعالیت‌ها و عضویت در مراکز کانون (۵ تا ۱۵ تیر) است و علاقه‌مندان دوره‌های مجازی برای ثبت‌نام باید از این تاریخ به نشانی kpf.ir و متقاضیان شرکت در دوره‌های حضوری می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان ثبت‌نام کنند.

 

رجب نسب گفت: همه روزه کودکان و نوجوانان گلستانی می‌توانند با حضور در مراکز کانون به ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی پرداخته و به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی بپردازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار