مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: با مراقبت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، تاکنون فوتی ناشی از کرونا در مراکز بهزیستی گلستان اتفاق نیفتاده است.

فوتی ناشی از کرونا در مراکز بهزیستی گلستان نداشتیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، ابراهیم غفاری صبح یکشنبه در خصوص اقدامات این نهاد در زمینه درمان معتادان و همچنین اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا در مراکز بهزیستی، در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۱۰ سال است که مرکز توسکستان با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعالیت کرده و قبل از سال ۹۶ و ۹۷ مدیریت آن در دست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود و براساس تفاهم نامه در کشور به بهزیستی واگذار شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در کمپ ماده ۱۶ بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم، گفت: همچنین ۴۰۶ نفر در کمپین ماده ۱۵ اسکان داده شدند.

طبق گفته مدیرکل بهزیستی گلستان شهرداری گرگان و گنبدکاووس موظف هستند که ساختمان متکدیان را برای نگهداری معتادان قبل از ارسال به کمپ ماده ۱۶ تجهیز کنند.

غفاری افزود: سالانه بیش از ۲۱۰ هزار نفر از مراکز درمان اعتیاد بهزیستی گلستان اعم از سرپایی و گذری و کمپ‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه مرکز اقامتی در گرگان و آزادشهر داریم، گفت: سال گذشته هزار و ۵۳ خانم از ما خدمات دریافت کردند.

غفاری در خصوص مراقبت های لازم در مراکز نگهداری کودکان، سالمندان و غیره، گفت: پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در این مراکز به شدت انجام می شود و فوتی ناشی از کرونا در این مراکز نداشتیم.

طبق گفته مدیرکل بهزیستی گلستان یکی از مراکز نگهداری سالمند استان درگیر کرونا شد که با قرنطینه مشکل آن برطرف و پنج سالمند هم در بیمارستان بستری و بهبود یافتند.

وی با بیان این که در مراکز شبانه روزی امکان افزایش مراکز وجود ندارد، عنوان کرد: خدمات ما به سمت مراکز روزانه رفته و سعی می کنیم که خانواده ها از کودک و یا سالمند خود مراقبت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار