حجت الاسلام سلیمانی فرد از وجود سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و یکصد و ۲۳ آستان مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه در استان گلستان خبر داد.

وجود ۱۲۳ امامزاده و بقاع متبرکه در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» به مناسبت دهه کرامت و روز ملی تجلیل از امامزادگان در حضور خادمین امام رضا (علیه السلام) در اداره کل اوقاف استان گفت: استان گلستان دارای مردمانی متدین، دین باور و ولایتمدار است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: وجود سه هزار و 700 مکان مذهبی و یکصد و 23 آستان مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه در استان نماد ولایت مداری مردم گلستان است.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ تعداد رقبات و موقوفات جزو 4 استان اول کشور است، اظهارداشت: اگر چه استان گلستان استانی نوپا است ولی از فرهنگ بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: استان گلستان با وجود اقوام مختلف و زندگی مسالمت آمیز مردمان آن در پرتو ولایت نمونه ای از وحدت اقوام در کشور است.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اوقاف گلستان برای توسعه و عمران اماکن متبرکه استان، گفت: تبدیل اماکن مذهبی به قرارگاه همدلی و حضور همه خیران و واقفان در زمان شیوع کرونا و فعالیت در عرصه های بهداشتی و توزیع بسته های معیشتی یکی از این اقدامات اوقاف استان بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در سیل سال 98 هم خادمان بقاع متبرکه و امامزادگان به مردم سیل زده خدمات رسانی کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار