معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند اذعان دارند که پس از شرکت در مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده‌اند.

۸۰ درصد بیماران کرونایی استان گلستان در مراسم عروسی مبتلا شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن، گالیکش، کلاله، علی آباد کتول و مراوه تپه در وضعیت قرمز کرونا هستند و شهرستان‌های گرگان، کردکوی، گمیشان، مینودشت، رامیان، آزادشهر و آق‌قلا در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: روند ابتلا به کرونا در شرق گلستان افزایشی بوده به‌طوری که ظرفیت مراکز درمانی گنبدکاووس تکمیل شده و در صورت ادامه این روند مجبور هستیم تعدادی از درمانگاه‌ها را به امکانات بستری مجهز و به بخش بیماران کرونایی تبدیل کنیم زیرا در غیر این صورت بیماران باید در راهروی بیمارستان‌ها بستری شوند.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان گلستان اعمال شده و با ادامه وضعیت قرمز، محدودیت‌ها هم ادامه خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزاری مراسم عروسی به‌ویژه در مناطق ترکمن‌نشین را مهم‌ترین دلیل افزایش مبتلایان در استان دانست و گفت: در هفته‌های اخیر برگزاری عروسی به‌ویژه در منازل و محله‌ها موجب رشد مبتلایان به کرونا در گلستان شده است.

عارف‌نیا تصریح کرد: 80 درصد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند اذعان دارند که پس از شرکت در مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده‌اند و این اتفاق موجب پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مردم استان گلستان باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند بیان داشت: در گرگان 20 درصد مردم ماسک می‌زنند اما در دیگر شهرستان‌های استان این موضوع به هیچ وجه جدی گرفته نمی‌شود، در حالی که اگر دو نفر ماسک داشته باشند احتمال انتقال کرونا فقط 1.5 درصد است.

عارف‌نیا ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترین معضل ما این است که ناقلان کرونا بدون ماسک در جامعه پراکنده هستند در حالی که باید در خانه قرنطینه شوند و در صورتی که مجبور به بیرون رفتن باشند باید از ماسک استفاده کنند.

وی یادآور شد: افرادی که فکر می‌کنند قوی هستند و در صورت ابتلا به کرونا اتفاقی برای آنها رخ نمی‌دهد اشتباه می‌کنند زیرا در حال حاضر آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌ها افزایش یافته و گرمای هوا تاثیری در کاهش شدت بیماری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند و می‌توانند آن را به افراد دیگر به ویژه سالمندان منتقل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار