حجت الاسلام خیرخواه گفت: دهه کرامت فرصتی برای الگوگیری از سیره نبوی و اشاعه وحدت در جامعه است.

دهه کرامت فرصتی برای الگوگیری از سیره نبوی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «علی خیرخواه» صبح امروز (سه شنبه 10 تیر) در گفتمان و هم اندیشی پیرامون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سنت نبوی و سیره رضوی اظهار کرد: اطلاعات و آگاهی ما نسبت به سیره نبوی در حوزه وحدت بسیار سطحی است و دهه کرامت فرصتی برای الگوگیری از سیره نبوی به شمار می رود.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری و معمار کبیر انقلاب تاکیدات زیادی دارند که امت اسلامی به وحدت و تقریب اهتمام داشته باشند.

 

حجت الاسلام خیرخواه ابراز داشت: وحدت و تقریب منحصر به هفته وحدت نمی شود و در تمام سال باید تاکید به وحدت و همدلی در جامعه وجود داشته باشد.

 

وی افزود: زمانی که امام رضا (علیه السلام) وارد مر شدند حاکم وقت بسیار علاقمند به مباحث علمی بود و در آن دوران بسیاری از کتاب رومی ترجمه و وارد جهان اسلام شد که شبهات زیادی در جامعه وجود داشت که اصل دین و اسلام زیر سوال می رفت و مناظره های علمی امام رضا(علیه السلام) بسیاری از این شبهات پاسخ داده شد.

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور  یادآور شد: شبهات در زمان امام رضا (علیه السلام) در اوج خود رسیده بود و سیره امام هشتم نشان می دهد که این امام همام گفتگو را برای خود اصل قرار داده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار