جانشین سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه دشمن همواره درصدد نفوذ است، گفت: دشمن درصدد تبدیل بحران طبیعی به بحران امنیتی است لذا در بحران‎های مختلف برای ضربه به نظام و انقلاب وارد میدان می‎شود.

دشمن درصدد تبدیل بحران طبیعی به بحران امنیتی است/ اعزام بیش از 1600 گروه جهادی به مناطق سیل‎زده گلستان

به گزارش گلستان24،سیدموسی حسینی صبح امروز در همایش نقش رسانه در مدیریت بحران در آق‎قلا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه اظهار کرد: قبل از فراگرفتن و ورود آب در آق‎قلا حضور رسانه‎ها مشهود بود و جای دارد از همراهی و مشارکت رسانه‎ها قدردانی کنم.

وی تصریح کرد: بنا بود این همایش با حضور فرمانده سپاه نینوا گلستان برگزار شود اما ایشان به دلیل ماموریت خارج استان امکان حضور در این جلسه را نداشتند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به نقش کلیدی رسانه گفت: بشریت به رسانه نیاز دارد و و با نگاه به تاریخ مشاهده می‎کنیم از ابتدای تاریخ رسانه وجود داشته و هر چه می‎گذرد اطلاعات و اخبار به صورت نوین و با سرعت بیشتر در اختیار مردم قرار می‎گیرد.

حسینی، بحران را وضعیتی دانست که نظم سیستم در آن به هم می‎خورد و قسمت‎های مختلف قادر به انجام کارهای خود نیستند و گفت: کشورهای مختلف برای وضعیت بحران برنامه دارند که یکی از آنها ستاد مدیریت بحران است و یکی از اجزای تاثیرگذار در ستاد بحران رسانه است.

وی با بیان اینکه اجزای مختلفی در مدیریت بحران ایفای نقش می‎کنند که یکی از آنها مردم هستند، تصریح کرد: عوامل دیگر گروه‎های مختلف اجتماعی و صنفی، نهادهای دولتی و نیروهای مسلح و عناصر بین‎المللی هستند که به مهار و مدیریت بحران کمک می‎کنند اما بخش اعظمی از مدیریت بحران برعهده رسانه است.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه خلأ اطلاعاتی در بحران ایجاد می‎شود، متذکر شد: رسانه به خلأ اطلاعاتی در زمان بحران پاسخ می‎دهد و کمک می‎کند نوع نگاه مردم به حادثه، همت جمعی و تلاش مسؤولان صحیح شود و آنها را برای کمک‎رسانی به افراد گرفتار در بحران ترغیب می‎کند.

* رسانه‎های استان گلستان در حادثه سیل جهادی و انقلابی عمل کردند

حسینی با بیان اینکه پس از وقوع سیل در آق‎قلا، رسانه‎ها مطالب را به نحوی که به فضای مدیریت بحران کمک کند انعکاس می‎دادند و آن را مطالبه می‎کردند، افزود: در جریان سیل گاهی اوقات رسانه بیگانه دست به سیاه‎نمایی زد و برای تشدید عوامل بحران گام برداشت و این رسانه‎ها رقیب رسانه‎های داخلی هستند و برخلاف مسیر آنها در حرکت هستند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره درصدد نفوذ است و همیشه از شرایط مختلف برای تحقق هدف شوم خود استفاده می‎کند، یادآور شد: دشمن درصدد تبدیل بحران طبیعی به بحران امنیتی است لذا در بحران‎های مختلف برای ضربه به نظام و انقلاب وارد میدان می‎شود.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه سنگ محک رسانه‎ها اصول اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی سه ضلع اصلی اعم از «دین، اعتقادات و نظام اسلامی»، «ولایت و رهبری» و «مردم» دارد که رسانه‎های مدعی رسانه انقلابی باید در راستای تحکیم اضلاع انقلاب اسلامی حرکت کنند.

حسینی تأکید کرد: رسانه‎ای که برای گره‎گشایی از کار مردم گام برمی‎دارد و انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار می‎دهد باید در بحران این سه ضلع را به صورت توأمان ببیند و اجازه ندهد دشمن بحران طبیعی را به بحران امنیتی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه و بحران ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، ابراز کرد: اینکه آق‎قلا کانون توجه رسانه‎های ملی و بین‎المللی قرار گرفت و مردم داخل و خارج کشور به کمک مردم آسیب‎دیده از سیل آمدند بیانگر پرداختن رسانه‎ها به حادثه سیل و شدت حادثه بوده است.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه رسانه‎ها در قبل، حین و بعد از بحران نقش دارند، افزود: ایران کشوری حادثه‎خیز است و رسانه قبل از وقوع حادثه می‎تواند در حوزه پیشگیری گام بردارد، در حین بحران از رسانه انتظار است مطالبه‎گری توأم با آرامش و امیدبخشی به مردم و جامعه را در دستور کار قرار دهد و پس زا بحران نیز به علل و ریشه‎های حادثه و مطالبه‎گری از مسؤولان بپردازد.

حسینی با بیان اینکه رسانه‎های استان گلستان در حادثه سیل جهادی، انقلابی و مجاهدانه عمل کردند، متذکر شد: رسانه پس از بحران و با ورود به شرایط عادی باید به علل و ریشه‎های بحران بپردازد و با مطالبه‎گری از مسؤولان در راستای رفع خطرات احتمالی گام بردارد.

وی با بیان اینکه نجابت، همبستگی و ایثار مردم مسأله دیگری بود که در حادثه سیل گلستان متجلی شد و رسانه‎ها به آن پرداختند، تصریح کرد: بحران استان گلستان که از 28 اسفندماه آغاز شد تنها به سیل محدود نشد و همزمان با وقوع سیل انسداد راه‎های ارتباطی به‎دلیل بارش برف سنگین اتفاق افتاد که سپاه استان برای حل این مشکل پای کار بود.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: سپاه پس از وقوع سیلاب و فرمان مقام معظم رهبری با تمام ظرفیت در کنار ارتش برای کمک به سیل‎زدگان وارد میدان شد و هفت سپاه استانی به‎عنوان معین استان گلستان و مناطق حادثه‎دیده با ابلاغ فرمانده کل سپاه در منطقه حضور یافتند.

حسینی با اشاره به اقدامات سپاه در سیل اذعان کرد: 78 هزار و 328 نفر از خدمات‎رسانی امدادی و درمانی در دو بیمارستان صحرایی سپاه بهره‎مند شدند.

*لایروبی بیش از 4500 منزل مسکونی سیل‎زده توسط گروه‎های جهادی

وی از اعزام یک هزار و 693 گروه جهادی به مناطق سیل‎زده خبر داد و گفت: گروه‎های جهادی تاکنون 4 هزار و 577 منزل را لایروبی و 620 معبر را پاکسازی کردند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: هدایت آب‎های سطحی و مدیرت بحران سیل از دیگر اقدامات بود که قرارگاه خاتم‎الانبیاء(ص) به عنوان یکی دیگر از رده‎های سپاه به منطقه ورود پیدا کرد و در حوزه‎های مختلف اعم از لایروبی و هدایت آب به سمت دریا گام برداشت.

حسینی بیان کرد: احداث کانال بندولی در بالادست سدوشمگیر از اقدامات شاخص قرارگاه خاتم‎الانبیاء(ص) بود که با احداث این کانال بخش اعظمی از سیلاب‎های مخرب که وارد استان می‎شود به دریا هدایت می‎شوند و این موضوع علاوه‎بر هدایت آب‎های سطحی، فایده محیط زیستی نیز دارد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار