حجت الاسلام مازندرانی گفت: وحدت دستور پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است و باید به عنوان یک اصل در جامعه آن را مورد توجه قرار دهیم.

وحدت به عنوان یک اصل در جامعه اسلامی پیگیری شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «حسنعلی مازندرانی» صبح امروز (سه شنبه 10 تیر) در گفتمان و هم اندیشی پیرامون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سنت نبوی و سیره رضوی اظهار کرد: وحدت دستور پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است و باید به عنوان یک اصل در جامعه آن را مورد توجه قرار دهیم.

 

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن بودند که با تفرقه در جوامع اسلامی حکومت کنند، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی در جامعه و اقوام وحدت و یکپارچگی گسترش یافته است.

 

حجت الاسلام مازندرانی بیان کرد: کرونا نشان داد که جوامع تا چه میزان با همدلی و انسجام در برابر مشکلات مقاوم است و در حالی که در جمهوری اسلامی ملت ایران با مواسات و همدلی توانستند مشکلات کرونا را کاهش دهند اما در جوامع غرب شیوع کرونا چالش هایی بزرگی به وجود آمد.

 

وی افزود: در منطقه ای قرار داریم که اقوام ترکمن حضور دارند و قدمت دوستی بین اقوام گلستان بسیار بالا است و جریان سیل سال گذشته نشانگر همدلی و وحدت بین شیعه و سنی بود.

 

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان تاکید کرد: دشمنان در تلاش بودند که بین اقوام منطقه شکاف را بیشتر کنند ولی انقلاب اسلامی باعث شد که همدلی بین جوامع بیشتر شود.

 

حجت الاسلام مازندرانی خاطرنشان کرد: اهمیت وحدت برکسی پوشیده نیست و هم پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و هم ائمه اطهار (علیه السلام) به موضوع وحدت تاکید داشتند و خلفا سعی و تلاش کردند که حضور ائمه (علیه السلام) را در بین مردم کمرنگ کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار