مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گلستان عنوان کرد که در شرایطی که ویروس کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس را به تعطیلی کشاند، معلمان سنگر آموزش را رها نکردند و ثابت کردند رسالت معلمی تعطیل‌بردار نیست.»

معلمان در ایام کرونا ثابت کردند رسالت معلمی تعطیل‌بردار نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آنا ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گلستان به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ذوالفقاری آمده است: «مقام معلم یکی از شئون خدای علیم و علاّم است که آیات شریفه «إقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَم. الَّذِى عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. عَلَّمَ الْانسَانَ مَا لَمْ یَعْلَم» مبیّن آن است. خداوند این مقام أعلی را در وجود انبیاء، أوصیاء و أولیای پاک خود به ودیعه نهاده است.

۱۲ اردیبهشت فرصتی مغتنم برای تکریم معلمان است

در این بیانیه اضافه شده است: آنگاه که خطاب به خاتم المرسلین(ص) فرمود: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِى خَلَقَ» و اینگونه بود که آن حضرت مکتب نرفته، به غمزه‌ای، مسئله آموز صد مدرس شد و بزرگترین معلم بشر لقب گرفت. از این جهت است که بزرگ معلم امت(ره) فرمود: «معلمی شغل انبیاست.» و چه بسیار انسان‌هایی که با پذیرش چنین مسئولیتی، قدم در این مسیر الهی گذاشته‌ و اندیشه‌های بلند و متعالی را بر جامعه ارزانی داشته و مشعل‌دار هدایت تشنگان معرفت و دانش بوده‌اند. نمونه برجسته آن، مجاهد عرصه تعلیم و تربیت، استاد شهید مرتضی مطهری(ره) بود که امام امت وی را پاره تن و درختی پرثمر خطاب کرد. ۱۲ اردیبهشت امسال‌ مصادف با سالروز شهادت این استاد گرانقدر و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، فرصتی مغتنم برای تکریم ویژه از مقام والا و شامخ معلم و دعای خیر و سلامتی برای این قشر فرهیخته در این ایام ارزشمند است.

در بیانیه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بیان شده است: این نهاد از این فرصت بهره برده و هفته معلم را به همه زحمتکشان سنگر تعلیم و تربیت به‌ویژه اعضای هیئت‌علمی و استادانی که در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و نیز دبیران و معلمانی که در مدارس سما مشغول به خدمتند، تبریک عرض می‌کند.

در این بیانیه عنوان شده است:‌ در شرایطی که ویروس کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس را به تعطیلی کشاند و فرهیختگان و دانش‌آموختگان عزیز جامعه پزشکی در عرصه نبرد با آن جانفشانی می‌کردند، این شما اساتید و معلمان بودید که سنگر آموزش را رها نساخته و با اهتمام مجاهدانه به تربیت نسل مورد نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی، این پیام را در جامعه نشر دادید که رسالت معلمی هیچگاه تعطیل‌بردار نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: «اینجانب ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت‌های شما بزرگواران و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، سلامتی و توفیقات روزافزون شما را از خداوند منان و در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) آرزومندم، امیدواریم مسئولان دست‌اندرکار نظام تعلیم و تربیت کشور با سرلوحه قرار دادن رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در راستای پشتیبانی از این قشر فرهیخته و تکریم منزلت و تأمین معیشت ایشان و اعتلای امر تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی گام‌های مؤثری بردارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار