حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن مجلس، گفت: برخی اوقات فرهنگ در اولویت بندی ها مورد توجه قرار نمی گیرد حال آنکه این حوزه گره گشای مشکلات جامعه است.

فرهنگ گره گشای مشکلات معیشتی و اجتماعی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان در خصوص سخنرانی حجت الاسلام و والمسلمین «محمد قمی» در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید برای نخستین بار بود که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن علنی مجلس حضور یافته و سخنرانی داشتند و ما این حضور را به فال نیک می گیریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سعی کردند در صحن مجلس از فرهنگ و مظلومیت این حوزه دفاع کنند که محور بحث ایشان مظلومیت فرهنگی و ضرورت فرهنگ در سطح کلان کشور بود و این مهم در سخنان ایشان به خوبی محقق شد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که فرهنگ را مانند هوا و ضرورت جامعه و اولویت اجتماعی و ملی کشور بدانید و تهاجم فرهنگی را مهم بشمارید.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید برای معیشت و فرهنگ مردم همه توان را پای کار بیاوریم و این فرهنگ است که می تواند مشکلات اقتصاد، معیشت، سیاست، روابط اجتماعی و خانوادگی و غیره را حل کند، در واقع فرهنگ همه این آورده های گرانقدر را به ارمغان می آورد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: فرهنگ به ما کمک می کند جامعه ای آرام داشته باشیم و در برابر قلدرها و قدرت های ظالم و ستمگر مقاومت و مقابله کنیم همانطور که در 40 سال انقلاب اسلامی نیز اینگونه بوده است.

 

وی تصریح کرد: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنرانی در صحن مجلس به این مهم اشاره کردند که میزان داوطلبان برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از استقبال زیادی برخوردار نیست و این نشانه مظلومیت حوزه فرهنگ است، همچنین در تخصیص اعتبارات نیز حوزه فرهنگ از میزان اعتبار کمتری برخوردار است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه گاهی اوقات در اولویت های تصمیم گیری و تصمیم سازی برای سطح کلان کشور، فرهنگ در اولویت های نخست قرار نمی گیرد، گفت: با وجود آنکه فرهنگ یک ثروت بزرگ برای جامعه محسوب می شود و جامعه بدون فرهنگ نمی تواند حیات داشته باشد اما متأسفانه برخی اوقات در اولویت بندی ها فرهنگ مورد توجه قرار نمی گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: امید است در شرایط جدید پشتیبانی از حوزه فرهنگ افزایش یابد و حضور و سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجلس شورای اسلامی می تواند نقطه عطفی برای تصمیم گیری در آینده و تصمیم سازی در مجلس شورای اسلامی، هیئت دولت و دیگر ارگان ها باشد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ ایثار، مقاومت، فداکاری و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است، افزود: ایرانی ها ملتی با فرهنگ هستند و دغدغه ما این است که دشمن فرهنگ غنی که توسط امام راحل و در ادامه از سوی مقام معظم رهبری برای کشورمان به ارمغان آورده شد را از ما نگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار