حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: اتحاد حول مشترکات، تعاون بر تقوا و بر، وحدت اگر ریشه اخلاقی و ایمانی نداشته باشد شکل نمی گیرد.

وحدت بدون ریشه اخلاقی و ایمانی شکل نمی گیرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمد ذوالفقاری» صبح امروز (چهارشنبه ۱۱تیر) در گفتمان در جمع علمای اهل سنت استان گلستان اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که معنویت گرایی در جهان در حال رشد است و اندیشکده های  غربی به این موضوع تاکید دارند.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان ادامه داد: بحران های غرب فرصتی برای جهان اسلام است و در جهان اسلام جمهوری اسلامی که منادی وحدت بوده می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

 

حجت الاسلام ذالفقاری بابیان اینکه اسلام به دنبال اتحاد بین اقوام مختلف است، ابراز داشت: وحدت یک امر عینی است و همه ما باید عینی و فردی به این مسئله بپردازیم.

 

وی افزود: عهد و اخوت یکی دیگر از مبنای وحدت به شمار می رود و پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) به این مهم هم در زمان تاسیس و هم در زمان استمرار حکومت اسلامی تاکید داشتند.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان یادآور شد: اتحاد حول مشترکات، تعاون بر تقوا برای ایجاد وحدت بین جامعه اسلامی ضروری است و  باید توجه داشته باشیم که وحدت اگر ریشه اخلاقی و ایمانی نداشته باشد شکل نمی گیرد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری به بهره گیری از ظرفیت عبادات جمعی برای ایجاد وحدت تاکید کرد و افزود: نماز جماعت مثل یک نهر نورانی است و نماز جمعه دریاچه معنویت به شمار می رود و در صفوف نماز در عید فطر دریای معنویت و در هجر اقیانوس معنویت به وجود می آید که باید از ظرفیت آن بهره ببریم.

 

وی بابیان اینکه اتحادیه کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد، افزود: سازمان کنفرانس اسلامی را داریم و این سازمان در تراز امت الگو و واحد نیست و در غرب تلاش می کنند اسلام را به داعش تعریف کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار