مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امام رضا(ع) شروط اعتقاد به امامت و ولایت را برای مردم تبیین کرد.

امام رضا(ع) شروط اعتقاد به امامت و ولایت را برای مردم تبیین کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد ولادت امام رضا(ع) پرثمر، پراثر و قابل توجه در جهان اسلام بود و ایشان در دورانی متولد شدند که خفقان و شرایط سنگین توسط خلفای عباسی بر جامعه حاکم بود.

ولی نژاد ادامه داد: امام هفتم(ع) تحت تعقیب بود و از محدودیت های زیادی رنج می برد، به همین دلیل ولادت جانشین ایشان برای جامعه از اهمیت و جاذبه های فراوانی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: مردم خوش سلیقه ما، ولادت حضرت معصومه(س) که کریمه اهل بیت بوده تا ولادت امام رضا(ع) که کریم اهل بیت هستند را به نام هفته کرامت نامگذاری کردند.

ولی نژاد با اشاره به خصایص امام هشتم(ع)، گفت: در زندگی امام برجستگی فراوانی وجود دارد، سفارش ها، نصایح، راهنمایی ها و گفتگوهایی از ایشان نقل شده ولی سفر امام رضا(ع) به سرزمین ایران از برجستگی فوق العاده ای برخوردار است.

وی بیان کرد: کسانی که با این سفر به دنبال کوچک و محدود کردن امام بودند موفق نشدند به هدف خود دست یابند زیرا خدا خواست که امام بزرگ شود و بزرگ شد و بزرگ ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارکرد: خداوند اراده کرد که امام را بزرگ نگه دارد و این بزرگی هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت ایشان تبلور یافته است.

ولی نژاد اضافه کرد: سفر ایشان به ایران همراه با اتفاقات فراوانی بود؛ مخصوصاً وقتی ایشان به نیشابور می رسند جمعیت زیادی به استقبال امام آمده و از وی درخواست می شود که سخنرانی کنند و این خطبه در تاریخ ماندگار می شود.

وی توضیح داد که در این خطبه امام رضا(ع) شرط خوب بودن و در محدوده خوب باقی ماندن را برای مردم تعریف کرده که یکی از این شروط اعتقاد به امامت و ولایت است.

ولی نژاد گفت: دهه کرامت فرصت خوبی برای توسل به امام است تا به وسیله ایشان از خداوند بخواهیم ویروس کرونا از سر مردم بردارد و آرامش مانند گذشته به جامعه برگردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار