مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اندیشه های روشنگرانه جواد الائمه(ع) تعالی بخش آموزه های الهی بود.

اندیشه های روشنگرانه جواد الائمه(ع) تعالی بخش آموزه های الهی بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهارکرد: امام جواد (ع) در مسیر سلسله طیبه امامت و برای تکمیل این مسیر ایفای نقش کرد.

وی با بیان این که مسیر امامت انسان ۲۵۰ ساله ای را شکل داد، گفت: امام جواد عمر کوتاهی داشت و در نوجوانی ولادتش آغاز و در دوران جوانی هم به شهادت رسید.

ولی نژاد ادامه داد: در دوران کوتاه امامت، زعامت و رهبری مسلمانان، امام جواد(ع) نقش های فراوانی داشت که از مهم ترین آن می توان به نقش تبیینی، تبلیغی و پاسخگویی به شبهات اشاره کرد.

وی افزود: سلسله جلسات و مناظراتی در زمان ایشان شکل گرفت و بزرگان و صاحبنظران جمع شده و مناظراتی ترتیب دادند که امام جواد(ع) علاوه بر این که در آن مناظرات حضور فعال داشت، پاسخ متقن و مستدل هم ارائه و همگان در برابر وی تسلیم می شدند.

ولی نژاد اضافه کرد: البته در آن زمان جامعه از نادانی و کج فهمی و کج اندیشی هم رنج می برد و امام جواد (ع)، جد و سعی وافر کردند تا جعل زدایی کنند.

وی توضیح داد که امام تلاش کرد، مسائلی را برای کج اندیشان تبیین کند تا به فهم درست برسند اما چون برخی لجوج بوده علیرغم این که به حقیقت رسیدند، آن را نپذیرفتند.

ولی نژاد با بیان این که روشنگری امام جواد(ع) همه راه ها را بست و راه سعادت را باز کرد، گفت: ایشان فرمودند که بهترین بخشش آن است که از آن چه در توان دارید ببخشید. بنابراین لازم نیست همه پول و مال ببخشند، می توان علم، وقت و زمان، بازوی خدمت، پای رفتن و غیره را صرف خدمت به مردم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان و تأکید کارشناسان سلامت بر ماندن در منازل، ممکن است جلسه و جشنی برای ولادت این امام همام برگزار نشود اما دل همه مردم روشن به محبت اهل بیت (ع) است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار