سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامش خطاب به رئیس فدراسیون بسکتبال نوشت: جناب «طباطبایی» شما با فشار خون بالا صحبت می‌کنید یا گرگانی‌ها؟ چرا فرافکنی می‌کنید؟ چرا حذف بخشی از واقعیت‌ها؟

واکنش تند سخنگوی بسکتبال شهرداری گرگان به اظهارات رئیس فدراسیون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، فدراسیون بسکتبال لیگ برتر را بدون معرفی قهرمان و نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیمه تمام به پایان رساند.

این اعلام فدراسیون در شرایطی شکل گرفت که تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پایان دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال در صدر جدول قرار داشت.

مدیران و هواداران تیم بسکتبال شهرداری گرگان این تصمیم فدراسیون را غیرمنصفانه، عجولانه، غیرقانونی و شتابزده می‌دانند و معتقدند فدراسیون بسکتبال می‌توانست با کمی تامل و صبر، ضمن ادامه رقابت‌های لیگ برتر، تکلیف قهرمان و نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را هم معرفی کند.

این تصمیم فدراسیون باعث شد حتی شهردار گرگان اعلام کند اگر فدراسیون تصمیمش را تغییر ندهد تا زمانی که این مدیریت بر فدراسیون بسکتبال حاکم باشد دیگر در لیگ برتر شرکت نخواهد کرد.

اختلاف نظرهای فدراسیون و تیم بسکتبال شهرداری گرگان کار را به ورود وزارت ورزش به موضوع کشاند و روزهای گذشته سفر غیرمنتظره معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون بسکتبال به گرگان نوید از بین رفتن اختلاف‌ها، اخذ تصمیم مناسب می‌داد اما روند جلسه به سمت دیگری پیش رفت.

 

سفر ناگهانی رئیس فدراسیون بسکتبال به گرگان

با آنکه معاون وزیر ورزش در پایان جلسه اعلام کرد که مهلت چند روزه به فدراسیون می‌دهد تا مشکل را با تدبیر و تصمیم بهتری حل کند اما «رامین طباطبایی» رئیس فدراسیون بسکتبال در جلسه عصر همان روز در مجمع عمومی سالانه هیات بسکتبال گلستان چهار موضوع مهم را مطرح کرد.

موضوع اول ضرورت حضور تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ آینده و اینکه با وجود همه مسائل گرگان باید در لیگ آینده تیم بدهد و اصلا انصراف گرگان از تیمداری معنی ندارد.

موضوع دوم اینکه طباطبایی معتقد است حمایت از گرگان برای تیمداری وظیفه‌اش است ولی خود گرگان هم باید کمک کند تا جو استان به شکلی مدیریت شود که زاویه با فدراسیون ایجاد نشود چون اگر با فدراسیون زاویه ایجاد شود به ضرر گرگان خواهد شد و تاکید کرد من این را رک به شما می‌گویم با فدراسیون زاویه ایجاد شود به ضرر خودتان خواهد شد.

موضوع سوم انتخاب «اسدالله کبیر» بود که «طباطبایی» معتقد است یا باید ریاست هیات بسکتبال استان را انتخاب کند و یا باید مدیر فنی تیم بسکتبال شهرداری گرگان باشد.

طباطبایی دلیل این اولتیماتوم به کبیر را تضاد در منافع عنوان کرد و گفت: مثل این می‌ماند که من به عنوان رئیس فدراسیون مسوولیت مدیرعاملی باشگاه مهرام را هم بر عهده بگیرم.

وی تاکید کرد: این شرایط برای آقای کبیر شائبه ایجاد می‌کند و من رک به ایشان می‌گویم که باید یکی از این دو مسوولیت را انتخاب کند.

 

پدرخوانده بسکتبال کیست؟

چهارمین مسئله که خیلی هم در رسانه‌ها بازتاب و واکنش سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان را دی پی داشت اظهار نظر «طباطبایی» درباره نحوه مذاکره مسوولان استان گلستان با وی بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در این جلسه گفت: این که شهردار گرگان می‌گوید اگر من قهرمان نشوم تیم‌داری نمی‌کنم اتفاق خوبی نیست چون من از بسکتبال این شهر حمایت می‌کنم اما به موقعش من نمی‌توانم قوانین را زیر پا بگذارم.

طباطبایی گفت: متاسفانه نمایندگان مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گرگان، شهردار گرگان و سایر مدیران شهری با احساس و فشار خون بالا درباره این تصمیم صحبت می‌کنند اما این نوع اقدام به جایی نمی‌رسد.

علاوه بر اینکه این اظهار نظر رئیس فدراسیون بسکتبال در فضای مجازی واکنش‌‌ها و بازتاب‌های متفاوتی داشته، «آرش فولادیان» سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان نیز با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خودش نوشت: جناب طباطبایی شما با فشار خون بالا صحبت می‌کنید یا گرگانی‌ها؟؟؟ چرا فرافکنی؟ چرا حذف بخشی از واقعیت‌ها؟ چرا دفاع از برخی تیم‌ها؟ چرا نمی‌توانید بپذیرید گرگان پایتخت بسکتبال ایران است؟

در این بین دو سوال مهم پیش می‌آید که رئیس فدراسیون بسکتبال چه فرافکنی کرده و چه واقعیتی را پنهان کرده و از چه تیمی حمایت می‌کند؟

موضوعی که حتی «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان هم در جلسه به آن اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهم بگویم کسی پشت این ماجراها و تصمیم‌ها است و نمی‌خواهم بگویم آیا بسکتبال پدرخوانده‌ای دارد؟

به واقع پدرخوانده بسکتبال کیست؟

 

ارسال نظر

آخرین اخبار