بیکی گفت: برای انتقال بسیاری از مفاهیم دینی مانند نماز، توحید، امام شناسی، عدالت، احترام به والدین، خداشناسی به کودکان باید از ادبیات کودکانه و یا قالب های قصه های کودکانه استفاده کرد.

انتقال مفاهیم دینی به کودکان با ادبیات کودکانه میسر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فراهم کردن آموزش ادبیات کودکانه برای مربیان کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ضروری ترین طرح هاست که نباید از کنار آن بدون برنامه ریزی و ساده گذر کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به اینکه بیشتر مخاطبین ما در کانون های فرهنگی و هنری، کودکان و نوجوانان هستند، افزود: اگر ما برای آنها برنامه ای نداشته باشیم و یا اگر بخواهیم برنامه هایی که از حوصله و فهم آنها خارج است برای آنها برگزار کنیم، نه تنها باعث جذب آنها به طرف مسجد نمی شود بلکه موجب دوری آنها نیز می شود.

 

وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان نیازمند برنامه هایی هستند که توام با شور و هیجان و سرگرمی باشد بسیاری از برنامه های اعتقادی، فرهنگی و هنری را می توان به یکسری قالب های هیجانی به کودک آموزش داد.

 

بیکی ادامه داد: برای انتقال بسیاری از مفاهیم دینی مانند نماز، توحید، امام شناسی، عدالت، احترام به والدین، خداشناسی به کودکان حتما باید از ادبیات کودکانه و یا قالب های قصه های کودکانه استفاده کرد.

 

وی اظهارداشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در این چند سال اخیر این مسئله مهم را همیشه مورد توجه قرار داده است و مربیانی را نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان استان آموزش داده است و در کنار آن برنامه های مختلفی نیز ویژه کودکان و نوجوانان در دهه مبارک فجر برگزار کرده است که بسیار موفق و مورد استقبال قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: با ظهور ویروس کرونا فعلا این برنامه ها به حالت تعلیق درآمده است اما تربیت مربی کودکان همواره در دستور برنامه های ستاد استان است تا بتوانیم شاکله سازی کودکان را پیگیری کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار