با اعلام شرایط قرمز کرونا در شهرستان گرگان محدودیت های کرونایی در ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا به تصویب رسید.

اعمال محدودیت ها کرونایی در گرگان مصوب شد/ تفرجگاه های گرگان تعطیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، صبح امروز (چهارشنبه 18 تیر) ستاد شهرستانی کرونا برگزار شد و در این جلسه به منظور حفظ سلامت مردم و کاهش میزان شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی جدیدی اعمال شد.

 

بر اساس مصوبه ستاد شهرستانی کرونا مصوب شد که هر دو روز یکبار ستاد شهرستان کرونا تا تغییر وضعیت شهرستان تشکیل جلسه دهد.

 

در این جلسه تصمیم گرفته شد که تعطیلی پاساژها و اماکن سرپوشیده در جلسه بعدی ستاد شهرستان کرونا بررسی شود اما تذکرات لازم از سوی بازرستان صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

 

بر اساس مصوبه ستاد شهرستانی کرونا باشگاه های ورزشی که توانایی رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند با محدودیت ها به فعالیت خود ادامه دهند و فعالیت تمامی استخرها ممنوع است.

 

تالارهای پذیرایی که رزرو برنامه تا روز (جمعه 20 تیر) داشتند با نظارت اماکن و بهداشت با 30 درصد ظرفیت مراسم را برگزار کنند و پس از آن از شنبه هفته آینده به مدت یک هفته تعطیل شود.

 

 برگزاری مراسم عروسی و عزا در اماکن خصوصی مثل باغ ها ممنوع است و برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در اماکن عمومی برخورد صنفی شود و تخلفات برگزاری مراسم در اماکن خصوصی به مراجع قضایی معرفی شوند.

 

عدم چاپ اعلامیه و کارت عروسی و عزا در چاپخانه ها از دیگر مصوبات این ستاد بود.

 

محدودیت آرایشگاه های مردانه و زنانه مبنی بر محدودیت پذیرش مشتری و مشروط بر استفاده از ماسک برای آرایشگر و مشتری از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و بنا شد به صورت جدی از سوی اتحادیه پروتکل های بهداشتی اعمال شود.

 

فعالیت رستوران ها تنها در مسیر کمربندی با 50 درصد ظرفیت و رستوران های داخل شهر و اغذیه فروشی ها و غیره صرفا بیرون بر فعالیت خود را ادامه دهند.

 

یک سوم دورکاری کارکنان در دستگاه های اجرایی، شرکت ها موسسات و ادارات مورد تاکید قرار گرفت.

 

مراکز آموزشی شامل دانشگاه ها، مدارس، زبانسراها، کتابخانه ها، مهدهای کودک، سانس های سینما و تئاتر، تعطیلی استخرهای سرپوشیده شامل استخرهای آموزشی، آب درمانی، سونا و غیره براساس مصوبات ستاد شهرستانی کرونا تعطیل است.

 

ممانعت از ورود شهروندان بدون ماسک به اتوبوس های درون شهری، تاکسی ها و عدم استفاده از ظرفیت کامل مسافر در این خودروها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری آزمون دانشگاه ها در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

 

از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود و همچنین همکاران در دستگاه های اجرایی باید با ماسک در سر کار حاضر شوند.

 

در این جلسه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای دانشگاه تاکید شد و برگزاری مراسم اجتماعی نظیر مراسم مذهبی و همایش و فعالیت بازارهای محلی و مینی پارک کودکان، سفره خانه های سنتی، کافه ها و قهوه سراها ممنوع شد.

 

همچنین در این جلسه مصوب شد که تفرجگاه های شهرستان گرگان شامل؛ النگدره، ناهارخوران، پارک قرق، جعفرآباد، روستای زیارت، توشن و شموشک تعطیل شود.

 

در این جلسه بنا شد از بعداز ظهر روز (پنجشنبه 19 تیر) با همکاری پلیس راهور و انتظامی از پل سید مسعود محدودیت تردد اتفاق بیفتد و تنها اهالی روستای زیارت می توانند در این مسیر تردد کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار