معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه بانک اطلاعات جوانان و نخبگان شهرستان گنبدکاووس در دست تدوین است، گفت: ستاد ساماندهی جوانان با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان اتاق فکر تشکیل و فعال کند.

بانک اطلاعات جوانان و نخبگان شهرستان گنبدکاووس تدوین می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛  عبدالقدیر کریمی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان اظهار داشت: برای خروج از یکنواختی و حالت اداری و دولتی, اتاق فکر باید تشکیل و از دانشگاهیان, نخبگان و جوانان استفاده شود.

وی افزود: در جلسه بعدی از روسای بانک‌ها برای ارائه گزارش در حوزه ازدواج, اشتغال و مسکن و ارائه تسهیلات دعوت شده تا مشکلات و چالش‌های این حوزه بررسی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: بانک اطلاعات جوانان و نخبگان شهرستان گنبدکاووس در حال تکمیل است تا بتوانیم با برنامه‌های هدفمند و منظم قدم‌های مثبتی را برداریم.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص کشور, امکانات و محدودیت ها و تنگنا ها, به نظر می رسد جوانان باید نگاه منصفانه, واقع بینانه بوده و انتظارات و مطالبات آنها با این نگاه و ادبیات منطقی مطرح شود.

کریمی تاکید کرد: خانه جوان توسط اداره ورزش و جوانان پیگیری شود, شهرستان گنبدکاووس نخستین شهرستان برای تشکیل خانه جوان در استان بود و این مطالبات باید به صورت جدی پیگیری شود.

منصور طعنه گنبدی  شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: در منطقه آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس, در خیابان امامزاده غربی پارک محله ای 4 هکتاری با امکانات آمفی تئاتر روباز, خانه محله به مساحت 620 مترمربع, محل بازی کودکان و فضای سبز با تخصیص اعتبار  700 میلیون تومان  از  محل اعتبارات ستاد بازآفرینی کشور در حال ساخت است که فضایی برای فروش محصولات و صنایع دستی مردمان این مناطق درنظر گرفته شده است.

حجت الاسلام علی فتحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس اظهار داشت: 11 پایگاه بوستان معرفت برای دوره های ابتدایی و راهنمایی و 7 مرکز هسته‌های فرهنگی برای دوره‌های دبیرستان و دانشگاهی در مناطق آسیب پذیر و طرح شهید شوشتری فعالیت دارند.

وی افزود: 500 نوجوان و جوان در محله سیدآباد شهرستان در مرکز قرآنی اوقات فراغت تابستانه را سپری می‌کنند و دهیار روستای اسلام آباد با توجه به کاهش آسیب های اجتماعی درخواست تشکیل این هسته‌ها در روستاهای همجوار را کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار