سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۵۲۷ واحد مسکونی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون برای خانوارهای دارای ۲ و سه معلول و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی این شهرستان مرزی ساخته و تحویل داده شد.

ساخت ۵۲۷ واحد مسکونی هدیه دولت به معلولان گنبدی

به گزارش گلستان ۲۴؛ معصومه ملکان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای مسکونی از محل تسهیلات بانکی با کارمزد پایین و نیز کمک‌ بلاعوض دولت طی هفت سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید ساخته شد. 

وی افزود: علاوه بر واحدهای ساخته شده، از ابتدای امسال نیز عملیات ساخت ۱۰۶ واحد مسکن محرومان هر کدام با زیربنای ۶۰ مترمربع برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی گنبدکاووس شامل معلولان و زنان سرپرست خانوار روستایی با ۳۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین آغاز شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

ملکان همچنین از در دست احداث بودن ۶ واحد مسکونی برای مددجویان با معلولیت بالای گنبدکاووس توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء و احداث ۲۱ واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های دارای ۲ یا سه معلول زیرپوشش بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۰ خانواده دارای ۲ یا سه معلول زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که تاکنون برای ۱۴۲ خانواده مسکن ساخته شد.

سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین از شروع پرداخت ودیعه مسکن در قالب تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون ریالی بدون کارمزد به مددجویان فاقد مسکن در شرایط کرونایی خبر داد.

ملکان اضافه کرد: درحال حاضر بهزیستی شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس ۱۲ هزار مددجو زیرپوشش دارد که ۹ هزار نفر آنها معلول ذهنی، جسمی و حرکتی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان هستند که چهار هزار نفر از آنان مستمری ماهانه و بقیه نیز براساس شدت معلولیت خدمات موردی دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر

  • افشین فتحی
    0


    ممنونیم که از معلولین مینویسید و از این قشر آسیب پذیر جامعه حمایت میکنید هرچند همچنان کمبود در این راستا وجود دارد ما نیز در حال خدمت رسانی در این راستا هستیم و تعمیرات انواع ویلچر را انجام میدهیم و برای این کار یک سایت نیز راه اندازی کرده ایم که در این راستا از مطالب خوب شما در این سایت مذکور همان https://fathiwheelchair.ir استفاده کردیم و کمی کپی برداری شد.
    ممنون میشم تایید بفرمایید

آخرین اخبار