دیروز فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در راستای بررسی آخرین وضعیت پروژه های این قرارگاه در استان و انعقاد چند تفاهم نامه ساخت پروژه وارد گلستان شد.

فرماندهی تحول و میز پیشرفت و عدالت در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سعید محمد در بدو ورود به همراه سردار علی ملک شاهکوهی دیدارهایی را بعمل آوردند و پس از این دیدار ها ، فرمانده قرارگاه خاتم جهت انعقاد قرارداد در جهت تسریع در  آمادگی زیرساخت های استان و پروژه‌های عظیمی همچون زهکشی اراضی استان، کریدور شمال - جنوب، احیای خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، ساخت سد شصت کلا و ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گنبدکاووس و ساخت شهربازی گرگان و... راهی استانداری شد.
 
این خبری است که در سطح استان و کشور بازتاب یافت و تحلیلی که براساس آن ارائه می گردد قطعا یک تحلیل ایستا و حامل پیام کاملی نخواهد بود.چرا که از اصل پیگیری ها و چراهای آن هیچ خبر و تحلیل رسمی وجود ندارد.
 
چند ماه قبل بود که انتخابات ۲اسفند ۹۸ برگزار گردید و بعد از گذشت یک هفته، زمزمه های پایان ماموریت سردار معروفی و خبر آمدن فرمانده جدید بومی استان در محافل خاص مطرح می گردد.
 
تهران هم اصرار و تاکید به سپردن فرماندهی به یک نیروی بومی استان دارد و این موضوع با انتصاب سردار ملک شاهکوهی رقم می خورد.چند روز مانده به عید نوروز _که فضای کشور تحت تاثیر شدید اپیدمی کروناست _ معارفه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.
 
در اولین دیدار جمعی از هیات رئیسه مجمع عالی بسیج( پس از عید و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های فیزیکی ) و در یک جمع کاملا علمی و تخصصی ،سردار ملک    بعد از کلام مقدماتی ، با ارائه گزارشی از بازدید های میدانی خود از پروژه های اقتصادی و ظرفیت های پیشرفت استان ، از موضوعات اصلی استان _که در پس دعواهای سیاسی و سیاست زدگی گم شده است _ سخن می گویند.از چهره همه اعضا کاملا پیداست که موضوعات تازگی دارد و مورد غفلت همه ما واقع شده است.
 
خلاصه کلام سردار ملک این می شود که استان نیاز به پیشرفت اقتصادی دارد و این مورد غفلت واقع شده است و این ماموریت اصلی ام است"پیگیری پیشرفت استان گلستان و جبران عقب ماندگی های آن "
 
تاکید می کنند که این موضوع را به مقامات عالی استان گفته ام و باید وضعیت اعتبارات زیرساختی استان متحول بشود و بنا دارم تمام مقامات استان را در همین راستا بسیج و همراه کنم و یک قدم هم عقب نمی نشینم و خبر از پیگیری برنامه ویژه ای در همین ارتباط و سفر به تهران برای پیگیری آن تا رسیدن به نتیجه نهایی می دهد.
نسبت به تحول یاد شده برای استان احساس خوبی داشتم؛ تحت تاثیر روحیه انقلابی و روحیه تحول خواهی سردار ملک.
 
چند روز بعد خبر دیدارهای یاد شده سردار ملک در تهران را می خواندم و از لابلای اخبار و گزارش های بعدی بازدیدهای میدانی و نیز ماموریت های درون سازمانی بسیج و حوزه های اندیشه ورزی ماهر استان و...عزم ایشان را برای پیگیری و تحول مد نظر جدی دیدم.
 
درست در ایامی که عده ای میز انتصابات در استان تشکیل داده بودند و نقشه فتح و فتوحات خود را در استان می کشیدند  و یا در حال بازیهای رسانه ای بودند. سردار ملک بدور از همه این حاشیه ها میز پیشرفت و عدالت استان تشکیل داده بود و نقشه فتح و فتوحات مردم استان گلستان را بعنوان مدافع آنان راهبری می نمود و تحت بازدیدهای میدانی خدمت دنبال می نمود.بی سر و صدا و بدون ریا و از سر صدق و صفای یک فرمانده ارشد مدافع حرم.
 
انعقاد تفاهم نامه های دیروز ثمرات این پیگیری های سه ماهه بود که به تعبیر سپهبد شهید سلیمانی _فرمانده کل تمام فرماندهان مدافع حرم _ حقیقتا در این شرایط کرونایی و... دیدم که "میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست" و سردار ملک با فرماندهی تحول خود ،این فرصت ها را برای استان و مردم آن رقم زد.
 
دیروز که تصاویر سردار ملک در حاشیه امضای قراردادها در استانداری گلستان را می دیدم علاوه بر تواضع و فروتنی ایشان ، یاد توصیه پنجم راهبردی امام خامنه ای در مجمع عالی فرماندهان سپاه در سال ۹۸ افتادم :"با همه‌ی اجزاء عظیم تشکیل‌دهنده‌ی نظام اسلامی اعم از دولت، مجلس و قوه‌ی قضائیه و بخشهای گوناگون، همکاری و هم‌افزایی داشته باشید. البته این هم‌افزایی و همراهی به معنای جدایی سپاه از عناصر هویتی خود نیست و سپاه باید عناصر هویتی خود را صددرصد حفظ کند."
 
 سردار ملک حقیقتا درس بزرگی به همه ما داد .درسی که اگر  فرمانداران و هر یک از نمایندگان استان در حوزه انتخابیه خود و در کلیت استاندار و مجمع نمایندگان به کار ببندند و از حاشیه ها و میزهای فلان و فلان و نشست های بی تاثیر و مختص فضای مجازی دور کنند ؛پیشرفت و عدالت را با هم برای استان و در فضای حقیقی  به ارمغان می آورند.ان شالله
 
به قلم حسن بیارجمندی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار