​رجبی با بیان اینکه سواد رسانه بدون پیوست فرهنگی معضلات فضای مجازی را حل نمی کند، گفت: کانادا دومین کشور از نظر معظلات اجتماعی در دنیا است و ۳۰ سال در حوزه سواد رسانه فعالیت می کند.

​سواد رسانه بدون برنامه فرهنگی برای مهار فضای مجازی اثربخش نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «آزاده رجبی» ظهر امروز (سه شنبه 24 تیر) در نشست تخصصی «حجاب و عفاف در آئینه رسانه ها و فضای مجازی» اظهار کرد: پیش از سال 98 در حوزه عفاف و حجاب 26 دستگاه در خصوص عفاف و حجاب وظیفه مندی داشتند و در سال 98 برخی از وظایف دستگاه ها در این خصوص افزوده شد و علاوه بر آن تعداد نهادهای مرتبط به امر عفاف و حجاب  به 32 دستگاه رسید.

 

کارشناس اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: حیا زدایی جامعه در فضای مجازی در کارکردهای اصلی عفاف و حجاب در نظر گرفته نشده است و بررسی نکردیم که دشمن چه کارهایی در این زمینه انجام داده است.

 

رجبی خاطرنشان کرد: اگر جامعه به موضوع حیا اهتمام داشته باشند بسیاری از مشکلات در حوزه عفاف و حجاب حل می شود.

 

وی افزود: در حوزه فضای مجازی همه از وجود شبکه های مخرب عفاف و حجاب آگاهی داریم و برخی بیان می کنند برای کاهش این آسیب ها باید سواد رسانه ای را بالا ببریم ولی کانادا که دومین کشور در جهان از نظر آسیب های اجتماعی است 30 سال این کار را انجام داده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

کارشناس اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه در کنار آموزش سواد رسانه ای به جامعه باید به برخی از اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز بپردازیم، یادآور شد: به واسطه هشت سال دفاع مقدس در دهه 60 بسیاری از بانوان ما چادری و محجبه بودند اما از این جو ایثار و شهادت فاصله گرفتیم و این مهم باعث بروز برخی از معضلات شده است.

 

رجبی با بیان اینکه فضای مجازی نمی توانیم انکار کرد، خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی توانمند بودن جوانان را باور نکردیم.

 

وی به راه اندازی اینترنت ملی تاکید کرد و افزود: در حوزه عفاف و حجاب باید به مسئله قیام گوهرشاد بپردازیم که در این واقعه یک هزار و 600 نفر به خاطر حجاب شهید و زنده به گور شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار