طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز /سه‌شنبه/ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیشگیری از انتشار کرونا برای ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز در گنبدکاووس آغاز شد.

سنجش سلامت ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز پایه اول گنبدی آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: امسال هشت هزار و ۴۴۵ دانش آموز گنبدی راهی کلاس اول می شوند که طرح سنجش ۲ هزار و ۲۰ نفر از آنان سال گذشته در دوره پیش دبستانی انجام شد.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: اجرای طرح سنجش برای چهار هزار و ۴۲۵ دانش آموزان کلاس اولی باقی مانده در چهار پایگاه ثابت شهری و ۲ پایگاه سیار مناطق مرزی، عشایری و روستاهای دور دست گنبدکاووس تا ۲۰ مرداد انجام می‌شود.

وی از پایان ثبت نام دانش‌آموزان گنبدکاووس در تمام پایه‌های دوره ابتدایی و پایه هفتم خبر داد و اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، مدیران مدارس موظف هستند دانش آموزان پایه‌های میانی را بدون ثبت نام به پایه‌های بالاتر هدایت کنند و ثبت‌ نام در پایه دهم نیز از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

نظرنژاد ادامه داد: مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش نحوه برگزاری کلاس‌های درس سال تحصیلی جدید که از نیمه اول شهریورماه آغاز می‌شود، به صورت تلفیقی (استفاده از شبکه مجازی شاد و حضور در مدرسه) خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس بابیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت افزون بر ۸۱ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان به شبکه شاد دسترسی دارند، گفت: دانش آموزانی که به این شبکه دسترسی ندارند از درسنامه و محتوای آموزشی تهیه شده توسط معلمان استفاده می‌کنند.

به گفته وی، دانش آموزان در برخی روستاهای دور دست گنبدکاووس دسترسی به شبکه اینترنت ندارند که پیگیری‌های لازم برای تامین زیرساخت توسط شرکت مخابرات درحال انجام است.

وی از برگزاری طرح‌های اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان گنبدی به صورت مجازی خبر داد و اضافه کرد: امسال بیش از ۱۰۰ پایگاه در فضای مجازی برای دانش آموزان فعال شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه شاد از این برنامه‌ها استفاده کنند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان افزون بر ۸۱ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه گفت که تاکنون ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار