رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به ایجاد موج دوم کرونا در این شهرستان با ساده‌انگاری و رها کردن پروتکل‌های بهداشتی، گفت: تعداد بیماران بستری شده حال حاضر گنبدکاووس 240 نفر است.

76 درصد فوت شدگان کرونایی بیماری زمینه‌ای داشتند/ 240 کرونایی در گنبدکاووس بستری هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم پالیده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به وضعیت هشداردهنده بیماری کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: ما در مجموعه بهداشت و درمان تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و ذره‌ای در این مسیر کوتاهی نمی‌کنیم اما همه می‌دانیم که موفقیت و غلبه بر این بیماری تنها از طریق همکاری و همراهی همه مردم با کادر درمانی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید با تصور اینکه بیماری از سطح کشور، منطقه و شهرمان رخت بربسته است رعایت پروتکل‌ها را رها کنیم، افزود: متاسفانه به دلیل همین بی‌توجهی و ساده‌انگاری در ماه اخیر شاهد بودیم که حجم ابتلا به کرونا در شهرستان به مراتب افزایش پیدا کرد.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در بدترین شرایط اسفندماه سال گذشته در گنبدکاووس تعداد افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌ها به 212 نفر رسیده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر این تعداد به 267 نفر رسیده که نشان از عدم جدی گرفتن بیماری توسط برخی افراد دارد.

پالیده با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس 240 نفر است، ادامه داد: از این تعداد 197 نفر اهل شهرستان گنبدکاووس و 43 نفر نیز اهالی شهرستان‌های دیگر شرق استان گلستان هستند که برای دریافت خدمات به گنبدکاووس ارجاع داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع این بیماری تاکنون تعداد 2 هزار و 446 نفر به علت بیماری کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر 55 درصد بیماران اهالی شهرستان گنبدکاووس و سایر افراد از سایر شهرستان‌های شرق استان گلستان بوده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس تعداد بیماران بستری شده در تیرماه امسال در مراکز درمانی گنبدکاووس را 813 نفر عنوان کرد و گفت: 687 نفر از این افراد که 84 درصد کل بستری‌شدگان را تشکیل می‌دهند اهالی شهرستان گنبدکاووس بوده‌اند.

پالیده با تشریح ترکیب جنسیتی بیماران کرونایی در شهرستان گنبدکاووس، گفت: از میان بیماران بستری شده در مراکز درمانی شهرستان گنبدکاووس ۵۲ درصد بیماران زن و ۴۸ درصد مرد بوده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر از بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اضافه کرد: براساس آمار بالغ بر 76 درصد بیماران کرونایی که در گنبدکاووس جان خود را از دست داده‌اند دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار