با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف گرگان، پرونده ۵۰۰ میلیون تومانی، ۱۰ روزه با سازش طرفین مختومه شد.

سازش پرونده ۵۰۰ میلیون تومانی در شورای حل اختلاف گرگان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مومنی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و رئیس اداره شورای حل اختلاف گرگان، گفت: صبح امروز پرونده‌ای با موضوع مطالبه مهریه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان با پادرمیانی اعضا شعبه و گذشت زوجین با صلح و آشتی ختم به خیر شد.

یوسف مومنی افزود: در این پرونده که از دادگستری به شعبه ۵ شورای حل اختلاف گرگان فرستاده شده بود، خانم پس از برگزاری چهار جلسه و دعوت از بزرگان طرفین، از حق شرعی و قانونی خود گذشت و مهریه اش را بخشید.

مومنی گفت: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های شورای حل اختلاف در حل و فصل خصومت‌ها و بدل کردن آنان به صلح و آشتی و به دستور ریاست قوه قضاییه پرونده‌هایی که ماهیت قضایی پیچیده‌ای ندارند حتی اگر در صلاحیت شورا‌های حل اختلاف نباشد به منظور تلاش برای برقراری ساز به شعب شورا‌های حل اختلاف ارجاع می‌شود.

رئیس اداره شورای حل اختلاف گرگان افزود: پارسال بیش از ۶۴ درصد پرونده‌های ارجاعی از محاکم و دادسرا‌ها که در صلاحیت شورا‌ها نبود با پادرمیانی اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف گلستان با صلح و آشتی مختومه شد.

مومنی گفت: دسترسی آسان مردم به دستگاه قضایی، کاهش اطاله دادرسی، کاستن از حجم انبوه پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و همینطور فراهم شدن زمان کافی برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده‌هایی با اهمیت قضایی پیچیده‌تر از جمله فواید و برکات شورا‌های حل اختلاف است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار