مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان از شناسایی 400 واحد راکد تولیدی در این استان خبر داد و گفت: باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این واحدهای تولیدی تصمیم‌گیری شود.

تصمیم‌گیری برای 400 واحد راکد تولیدی در گلستان/ دستگاه‌های بخشی ایفای نقش کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، محمد دودانگی صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور تعیین تکلیف واحدهای راکد و تملیکی شهرستان گرگان در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور به تمامی استان‌ها در زمینه تحقق شعار سال «جهش تولید» فرمان تشکیل کلینیک عارضه‌یابی شده است و استان گلستان به عنوان پایلوت اجرای طرح خواهد بود.

وی تصریح کرد: استان گلستان طرح تشکیل کلینیک عارضه‌یابی را تهیه و به وزارت کشور فرستاد که در آنجا تائید و به همه استانها ابلاغ شد تا آنها نیز از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان افزود: وظایف دستگاه‌های اجرایی در کلینیک عارضه‌یابی مشخص شده است، و از دادستانی، اداره ثبت، خانه صنعت، اتاق بازرگانی و دستگاه‌هایی که عمدتا در حوزه اقتصادی فعالیت دارند دعوت شده تا نتایج خوبی حاصل شود.

دودانگی بیان کرد: برای این کلینیک در هر بخش «صنعت، کشاورزی، گردشگری و ...» یک دبیر مشخص کردیم به نحوی که به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم این کلینیک همانند کارگروه تسهیل است تلاش می‌شود که موازی‌کاری پیش نیاید.

وی ادامه داد: در حوزه کارگروه تسهیل اگر یک طرح چندین جا بدهکاری دارد در این کلینیک باید تصمیم گیری کنیم که مالک واحد آیا کننده کار است یا خیر؛ و یا واحد تولیدی به سرمایه‌گذار دیگری برای اجرا واگذار شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استاندار گلستان افزود: استاندار در جلسه‌ای از شناسایی  400 واحد بلاتکلیف و راکد تولیدی در استان گلستان خبر دادند که باید نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

دودانگی گفت: یک طرح شاید چندین سال تعطیل باشد با راه اندازی کلینیک عارضه‌یابی مشکلات برطرف می‌شود، پیشنهادم این است تقسیم کار بین شهرستان‌ها صورت بگیرد و گروه‌های پنج الی 6 نفره با محوریت یک دستگاه اجرایی کارها پیگیری شود هر 14 شهرستان بصورت هفتگی در ستاد جلسه داشته باشند تا این موضوع طی بازه یک الی دو ماهه تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به همه فرمانداری‌ها مکاتبه کردیم طرح‌های راکد و تملیکی را به ما اعلام کنند تا بر مبنای آن تقسیم کار انجام شود که در این زمینه یک هفته به آنها فرصت داده شده است.

دودانگی یکی دیگر از مصوبات کلینیک عارضه‌یابی را ایفای نقش دستگاه‌های بخشی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های گردشگری، صنعت، کشاورزی باید وارد میدان شوند تا طرح‌ها جمع بندی و در نهایت تعیین تکلیف انجام بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار