حضور معاون وزیر بهداشت در گلستان، تاکید استاندار بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و تاکید علما و روحانیون استان بر حذف آداب مستحب عید قربان و غدیر برای قطع زنجیره کرونا از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر به گلستان از چند مرکز درمانی استان بازدید و در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گرگان شرکت کرد.

ایرج حریرچی ضمن دادن وعده تامین برخی کاستی ها در اقلام پیشگیرانه مراکز درمانی گلستان، خواستار همراهی بیشتر مردم برای مهار کرونا شد.

وی  با اشاره به آمار نگران‌کننده ابتلا به کرونا در مناطق شرقی استان گلستان و برخی شهرهای مازندران، از ساکنان این استان‌ها خواست برای در امان ماندن از آسیب‌های این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حریرچی اظهار داشت: تاکید بر عمل به برخی آداب و رسوم‌ محلی و مذهبی در این استان‌ها مانند اعیاد مذهبی و عزاداری‌ محرم و صفر می‌تواند تشدید کننده بیماری کرونا در این مناطق باشند.

**

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات این استان در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا در پیک اول شیوع این بیماری گفت که این استان در گذشته مورد غفلت وزارت بهداشت، درمان قرار گرفته و زیرساخت‌های آن کمتر از حد انتظار است.

هادی حق‌شناس در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: کمبود امکانات درمانی گلستان به گونه ای است که کادر درمان بیمارستان ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، لباس محافظ را در خانه دوخته و به طور مستمر از آن استفاده می کنند که تکرار این اتفاقات نگران کننده است.

**

ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس با تاکید برضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با کرونا خاطرنشان کردند: تسامح و سهل‌انگاری درخصوص این بیماری که سبب آسیب به سلامت افراد جامعه می‌شود، از لحاظ شرعی جایز نیست.

**

استاندار گلستان گفت: ۴۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی آزادشهر غیرمقاوم است و به جز ۴ هزار واحد که تاکنون با تلاش بنیاد مسکن مقاوم سازی شد، هزار خانه دیگر به تقویت استحکام بنا احتیاج دارد.

**

محمدجواد کبیر قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به استمرار روند افزایش مبتلایان به کرونا در استان گفت: برای عبور از این مرحله حساس علاوه بر رعایت بهداشت فردی نیازمند اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز اقتصادی و بازارهای گلستان هستیم که تاکنون در استان جدی گرفته نشد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از ابتدای شروع طرح پرداخت تسهیلات به صنایع راکد و نیمه تعطیل در سال ۹۵ تاکنون، ۲۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال وام به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.

حسین طلوعیان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: از محل اعتبارات سال گذشته تاکنون درخواست ۴۳۰ واحد برای دریافت ۲۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این کارگروه مصوب شد.

**

رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: یک محکوم به قصاص که ۱۰ سال قبل پیرزن ۸۵ ساله‌ای را در شهر انبارالوم از توابع آق‌قلا به قتل رسانده بود با پادرمیانی معتمدان و ریش‌سفیدان و گذشت اولیای دم بخشیده شد.

**

رییس پارک ملی گلستان گفت: بارندگی‌ هفته گذشته با وجود جاری‌شدن سیل و روان‌آب در برخی شهرها و روستاهای استان، نعمتی پربرکت برای رشد و نمو گیاهان این ذخیره‌گاه زیست‌کره از جمله گونه‌های در معرض انقراض ملج، اورس، شمشاد، توسکا و انجیلی بود.

**
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۴۰ نفر از کادر درمان استان در سطوح مختلف خدمتی به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

**

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس از قدیمی و فرسوده بودن ۷۰ درصد تجهیزات آموزشی این مرکز خبر داد و گفت: در سه سال گذشته ۳۰ درصد تجهیزات این مرکز دولتی نوسازی شد.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که در مرحله دوم اعطای کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده استان، ۲۸۰ میلیارد ریال برای پرداخت به افراد واجد شرایط اختصاص یافت.

**

رییس کل دادگستری گلستان از سنددار شدن ۲۰۸ هکتار از جنگل النگدره گرگان خبر داد و گفت که با این اقدام، جلوی تحرکات سودجویان گرفته می شود.

**

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه افتتاح پایگاه دریابانی گلستان با اشاره به امنیت کامل مرزهای آبی و خاکی استان گلستان گفت: همکاری ایران با کشور همسایه ترکمنستان برای تامین امنیت و ثبات مرزهای منطقه مطلوب و مستمر است.

سردار سرتیپ احمد گودرزی در بندرترکمن اظهار داشت: با همراهی جوامع پیرامونی ساکن مناطق مرزی معتمدین و متنفذین، برگزاری دوره های آموزشی، بروز رسانی تجهیزات و ادوات و تقویت نیروی انسانی، شاهد ثبات امنیتی مرز گلستان هستیم.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با گلایه از عملکرد بانک‌ها و کوتاهی آن‌ها در انعقاد قرارداد مسکن محرومان استان گفت که زمان زیادی تا پایان تعهد ساخت این واحدها باقی نمانده است.

سیدمحمد حسینی با بیان تعهد ساخت یک ساله سه هزار واحد مسکن محرومان در این استان، اظهار داشت: ساخت این واحدها ۲۱ بهمن سال گذشته آغاز شد اما تاکنون فقط  با ۹۲۴ نفر برای ساخت خانه قرارداد بسته شده است.

**
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان گفت: تصمیمی برای تغییر در فرمانداری‌های استان گرفته نشده است مگر اینکه با تشخیص استاندار و در شرایط خاصی تصمیم گیری شود.

عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: بر اساس سیاست وزارت کشور و تشخیص استاندار تلاش کردیم از نیروهای متخصص و در عین حال جوان برای اداره شهرستانها استفاده کنیم.

**

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گنبدکاووس از اتاق اصناف و ۵۰ اتحادیه صنفی این شهرستان خواست داشتن گواهی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را از شرایط و اولویت‌های اصلی صدور مجوز کسب و کار (پروانه کسب) به علاقمندان ورود به بازار کار قرار دهند.

**

رییس فدراسیون جودو در جلسه تخصصی با هیات جودو گلستان گفت: فاصله زمانی معرفی قهرمان در این رشته با تمرکز بر کشف استعدادها و شناسایی چهره‌های جدید کاهش یافته که امیدواریم نتیجه آن، کسب عناوین بیشتر در رویدادهای معتبر جهانی و المپیک باشد.

آرش میراسماعیلی اظهار داشت: یکی از اشکالات جودو در گذشته، صرف بیشتر اعتبارات فدراسیون در بخش بین‌الملل برای کسب مدال‌های جهانی و المپیک بود اما این سیاست در دوره فعلی به تلاش برای افزایش زیرساخت ها و شناسایی استعدادهای جدید تغییر یافته است.

**

ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان از مصدوم‌شدن ۲ جنگلبان طی تعقیب و گریز با معارضان به منابع طبیعی استان گلستان خبر داد.

علی اصغر نیکویی اظهار داشت: نیروهای منابع طبیعی در حال خاموش کردن آتش عمدی در عرصه های جنگلی منطقه گلریز قرق گرگان بودند که تحت حمله قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: با دخالت بهنگام نیروهای حفاظت منابع طبیعی گلستان ۲ ضارب دستگیر و جنگلبانان مصدوم به بیمارستان منتقل و مداوا شدند.

**
با صدور احکامی جداگانه از سوی هادی حق شناس استاندار گلستان؛ سه فرماندار این استان شمالی، سه مدیر ستادی استانداری و یک بخشدار منصوب شدند.

بر اساس این احکام سیدصادق شیرنگی به عنوان سرپرست فرمانداری بندرترکمن جایگزین الیاس هیوه‌چی، محمد ابراهیمی تودرواری سرپرست فرمانداری کلاله جایگزین علی‌اصغر بیانی و محسن سوخته‌سرایی در علی‌آباد کتول جایگزین حسن هدایت‌کتولی شد.

همچنین با احکام جداگانه استاندار گلستان؛ عبدالحمید دین، ام‌کلثوم کریم‌آبادی و علی نذیری به ترتیب به عنوان معاون سیاسی فرماندار بندرترکمن، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول استانداری و مدیرکل اداری - مالی استانداری گلستان و نورالله بابایی نژاد به عنوان بخشدار داشلی برون از توابع شهرستان گنبد کاووس منصوب شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار