استاندار گلستان گفت: وضعیت استان در شیوع ویروس کرونا قرمز است و اگر همین شرایط حاکم باشد هفته آینده وضعیت خوبی در استان نخواهیم داشت.

احوال ناخوش گلستان در شیوع کرونا طی یک ماه گذشته/ تعداد بیماران بدحال گلستان از تعداد کل بیماران برخی استان‌ها بیشتر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در استان گلستان اظهار کرد: اگر پیشگیری نکنیم و تصمیمات مناسب اتخاذ نشود شرایط بدتر خواهد شد و متاسفانه طی یک ماه گذشته روزهای خوشی را در این خصوص‌ در‌ استان نداشتیم.
استاندار گلستان متذکر شد: ما برای محدودیت‌ها به راحتی تصمیم نگرفته‌ایم که یک یا چند صنف تعطیل یا فعالیتشان محدود شود اما جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است.

* تعداد بیماران بدحال استان گلستان از تعداد کل بیماران برخی از استان‌ها بیشتر است
حق‌شناس تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰ بیمار در «آی‌سی‌یو» بستری و یا به «ونتیلاتور» وصل هستند که متاسفانه براساس اظهارات پزشکان اکثر آنها توان تحمل این شرایط را ندارند.
وی گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال استان گلستان از تعداد کل بیماران برخی از استان‌ها بیشتر است و من این موضوع را به وزارت بهداشت هم تاکید کردم.
استاندار گلستان تاکید کرد: هر کسی که خلاف مصوبات ستاد استانی و ملی عمل کند متخلف است و از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم با جدیت نظارت کنند.

* اگر در 3 هفته گذشته تصمیمات را نمی‌گرفتیم بیماران ما به هزار نفر هم‌ می‌رسید
حق‌شناس گفت: اگر در سه هفته گذشته تصمیمات را نمی‌گرفتیم بیماران ما به هزار نفر هم‌ می‌رسید و‌ متاسفانه طی یک هفته گذشته تعداد بیماران در «آی‌سی‌یو» استان از عدد ۱۰۰ پایین‌تر نیامده است.
وی بیان کرد: کادر درمان تا جایی توان دارند و با توجه به اینکه نیروی جدید بکارگیری نشده باید به فکر توان و سلامتی این عزیزان هم باشیم.

حق‌شناس در بخش مصوبات جلسه تاکید کرد: تمامی دفاتر ارئه خدمات الکترونیک تا پایان کرونا مجاز هستند تمام خدمات را به شرط فراهم کردن زیرساخت ارائه دهند و در سورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حدیت با آنها برخورد خواهد شد و خدمات آنها قطع می‌شود.
استاندار گلستان گفت: همچنین ساعات کار این دفاتر و مراکز تعویض پلاک باید افزایش یابد.
وی ادامه داد: برگزاری نماز عید سعید قربان در‌ تمام نقاط استان در هر فضا و به هر تعداد قطعا ممنوع است و مراکز ذبح قربانی مجاز فقط مراکزی است که اداره‌کل دامپزشکی اعلام خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار