مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: مکاتبه‌ای برای تأمین دو دستگاه اتوبوس سیار خونگیری با مقامات استانی داشتیم ولی هنوز به نتیجه‌ نرسیدیم.

استان گلستان فاقد اتوبوس سیار خونگیری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدصادق بنی عقیل امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر هیچ اتوبوس سیار خونگیری در استان گلستان نداریم. استفاده از اتوبوس‌های سیار خونگیری می‌تواند کمک زیادی به ما در دریافت خون از اهداکنندگان در سطح استان به‌خصوص در نیمه دوم سال با توجه به پیش‌بینی تشدید شرایط کرونا کند.

وی افزود: مردم تمایل به همکاری در اهدای خون دارند و باید زیرساخت‌هایی برای این منظور از جمله اتوبوس سیار خونگیری فراهم شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال شیوع ویروس کرونا را داریم، اما هیچ کمبودی در خون و فراورده‌های خونی در بیمارستان‌های استان نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه طی چهار ماهه گذشته نسبت به سال گذشته، ۱.۱ درصد کاهش خون‌گیری را در استان گلستان داشتیم، تصریح کرد: در چهار ماه نخست امسال افزایش ۱.۷ درصدی اهدای خون بانوان را داشته‌ایم. در تیرماه امسال افزایش ۳.۷ درصدی خون‌گیری نسبت به سال گذشته داشتیم.

بنی عقیل خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال افزایش ۳۰۰ درصدی اهدای پلاکت فرزیس که مورد استفاده بیماران پرتودرمانی و رادیوتراپی قرار می‌گیرد را داشتیم.

وی گفت: تاکنون ۱۷۰ نفر از بیماران بهبودیافته کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که مجموعاً از این تعداد ۱۱۴ واحد پلاسما دریافت شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار