بنی عقیل گفت: خرید اتوبوس سیار انتقال خون استان گلستان هنوز روی کاغذ است و در صورت عدم خرید اتوبوس احتمال اینکه در فصل سرد سال با مشکلاتی رو به رو باشیم وجود دارد.

خرید اتوبوس سیار انتقال خون گلستان هنوز روی کاغذ است
به گزارش گلستان ۲۴؛ «سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حال حاضر با کاهش ذخیره خونی رو به رو هستیم ولی مشکلی برای بیماران در بیمارستان ها که نیاز به گروه های خونی مختلف دارند به وجود نیامده است.
 
 
 
مدیرکل انتقال خون استان گلستان درخصوص آخرین وضعیت خرید اتوبوس سیار انتقال خون استان گلستان به منظور تسریع در روند اهدای خون، افزود: درخواست داریم که در این زمینه مسئولان به جد پیگیری کنند و نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به این مسئله ورود پیدا کنند.
 
 
بنی عقیل متذکر شد: احتمالا نیمه دوم سال موج دومی از ویروس کرونا را در کشور شاهد خواهیم بود و اگر سازمان انتقال خون استان اتوبوس سیار نداشته باشد احتمال این وجود دارد که در فصل سرد مراجعه برای اهدای خون در استان کاهش یابد.
 
 
وی یادآور شد: در خصوص خرید اتوبوس سیار انتقال خون در استان پیگیر هستیم و در این زمینه قول های مساعدی نیز  داده شده است اما هنوز این قول ها روی کاغذ باقی مانده اما مسئولان استان و خیرین نیاز استان به اتوبوس سیار انتقال خون را  به درستی احساس کردند.
 
 
مدیرکل انتقال خون استان گلستان ابراز داشت: انتظار داریم که مسئولان و خیران پای کار بیایند و کار جهادی در این زمینه رقم بخورد.
 
 
بنی عقیل متذکر شد: شرکت خودروسازی بیان کرده است که در صورت تامین اعتبار در ظرف مدت دو ماهه اتوبوس سیار انتقال خون را با تمامی ساز و کار لازم برای خون گیری در اختیار  استان گلستان قرار می دهد.
 
 
وی بیان کرد: برای پوشش استان گلستان به دو دستگاه اتوبوس سیار انتقال خون نیاز است که با توجه به پراکندگی استان در غرب و شرق به کار گیری شود.
 
 
مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: بالغ بر یک هزار روستا در استان گلستان وجود دارد و پایگاه های خاصی در این روستاها برای خون گیری نداریم و اتوبوس سیار می تواند در تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز استان بسیار تاثیرگذار باشد.
 
 
بنی عقیل افزود: خرید این دو دستگاه اتوبوس در استان  نزدیک به 6میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت و می تواند ۱۵ سال آینده استان با خرید این دو دستگاه اتوبوس در حوزه اهدای خون تضمین شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار