طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان به صورت متمرکز آغاز شد.

طرح صدور اسناد مالکیت برای ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از آق‌قلا، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان صبح امروز در مراسم آغاز طرح صدور سند املاک بنیاد علوی برای روستاها و شهرهای استان اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکلات مردم در 600 روستا و 17 شهر استان در زمینه صدور سند مالکیت برطرف می‌شود.

وی گفت: این طرح براساس تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری املاک بنیاد علوی به مردم در راستای جهش در تولید و حمایت از اقتصاد و معیشت مردم انجام می‌شود، افزود: ساماندهی و تثبیت مالکیت اراضی، بهره‌گیری روستائیان از سند به عنوان وثیقه، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، جلوگیری از نزاع و تعارضات و اختلافات ملکی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان، عدم تحمیل بار مالی به دولت و غیره از مزایای این طرح است.

وی بیان داشت: 600 روستا و 168 هزار واحد مسکونی معادل 60 درصد روستاها و واحدهای مسکونی استان مشمول این طرح هستند و به مرور برای آنها سند مالیکت صادر خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح رسمیت بخشیدن به مالکیت روستاییان و زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در روستاها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار