مدیرکل امور مالیاتی گلستان از رشد درآمدهای مالیاتی استان خبرداد و گفت: با وکلا و پزشکان فاقد کارتخوان برخورد می شود.

برخورد با وکلا و پزشکان فاقد کارتخوان/رشد درآمدهای مالیاتی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علی اصغر هزارجریبی اظهارکرد: درآمدهای مالیاتی گلستان به دلیل کشاورزی و غیرصنعتی بودن ضعیف بوده و ۰.۴ درصد مالیات کشور را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها، در سال های اخیر سمت و سوی قانون بودجه کشور به سمت درآمدهای مالیاتی رفته تا وابستگی به نفت کاهش یابد.

هزارجریبی افزود: امسال ۶۴۴ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای گلستان تعیین شده و از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده که نسبت به سال ۹۷، رشد ۲۹ درصدی را شاهد بودیم.

هزارجریبی با تأکید بر اینکه سیاست دولت هوشمندسازی مالیاتی است، اضافه کرد: در همین راستا ساختارهای مالیاتی باید تغییر کند که یکی از آنها اتصال حساب بانکی به سیستم مالیاتی کشور است.

وی با اشاره به صندوق پایانه فروشگاهی، بیان کرد: ۵۰ شغل برای نصب و راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش از آبان ماه سال گذشته از سوی سازمان امور مالیاتی کشور فراخوانده شده که باید برای راه‌اندازی و نصب کارت‌خوان اقدام کنند.

هزارجریبی گفت: بر همین اساس پزشکان و وکلا هم باید طبق بودجه ۹۹، دستگاه کارتخوان داشته در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار