سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به لزوم همدلی نهادها برای کمک به مردم در شرایط کرونا، گفت: قرارگاه مشترک خدمت‌رسانی در استان گلستان به ابتکار اوقاف و امور خیریه تشکیل می‌شود.

تشکیل قرارگاه مشترک خدمت‌رسانی در گلستان/ توسعه حاصل برادری جهاد دانشگاهی و اوقاف

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، سازمان اوقاف و امور خیریه و جهاد دانشگاهی دو نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و با نگاهی از بطن اهداف انقلابی برای توسعه و آبادانی کشور و رفع محرومیت سال‌هاست در کنار مردم در حال مجاهدتی خاموش هستند، یکی تلاش کرده تا محرومیت را در حوزه فرهنگ و معیشت رفع کرده و دیگری گام‌هایش را با قدرت در مسیر محرومیت‌زدایی در حوزه علم و فناوری برداشته است.

ارتباط موثر و کارآمد این دو نهاد با یکدیگر می‌تواند به ترسیم افق‌های روشن‌تر و امیدبخشی برای آینده بیانجامد، ضمن آنکه یک بار دیگر ثابت خواهد کرد کنار هم قرار گرفتن نهادهای انقلابی بدون حساسیت‌های مذموم تبلیغاتی می‌تواند به غنای اقدامات و اعتلا بخشی به وضعیت جامعه کمک کند.

از این رو نشست مشترک رئیس ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان و سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان در محل دفتر ریاست جهاد دانشگاهی میزگرد بررسی خدمت‌رسانی به محرومیت‌های حوزه فرهنگ و معیشت برگزار و پیرو مباحث و مبانی مشترک کاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

* تائیدات رهبری افتخار جهاد دانشگاهی است/ خدمات جهاد دانشگاهی رسانه‌ای نشده است

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان در این جلسه با اشاره به توانمندی‌های متعدد این نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، اشتغالزایی و تجاری‌سازی فناوری، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی که مولود انقلاب و تفکرات امامین انقلاب اسلامی است همواره در تلاش است تا خدمات خود را با بهترین کیفیت به مردم شریف کشور به ویژه جامعه جوان ارائه کند.

سید عزیز موسوی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سالهای متمادی پس از انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف داشته است، افزود: بسیاری از از خدمات و دستاوردهای جهاد دانشگاهی به دلیل حساسیت‌های علمی و دفاعی کشور مطرح نشده و قطعا سالها بعد ملت عزیز از عمق خدمات برجسته این نهاد مطلع خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تائیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی افتخاری بسیار بزرگ برای این نهاد است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توکل بر خدا و دعای خیر مردم شریف ایران اسلامی در پیشگاه خدا، مردم و رهبر معظم انقلاب رو سفید باشیم.

* در کنار هم برای رفع محرومیت تلاش کنیم/ تهیه 5 هزار دست گان برای کادر درمان

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان سازمان اوقاف و امور خیریه را یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور برای توسعه و همچنین عدالت گستری دانست و گفت: موضوع وقف در کنار همه اثرات معنوی بالایی که دارد قطعا می‌تواند در حوزه توسعه متوازن و رفع محرومیت نیز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، عمرانی و اجتماعی گام‌های موثری را بردارد.

موسوی با تشکر از ابراز لطف و همکاری مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و اداره شهرستانی این نهاد در گرگان، ادامه داد: نگاه و افق ما همکاری‌های مشترک در راستای اهداف انقلاب و اعتلای کشور و به ویژه تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای همکاری مشترک با اوقاف و امور خیریه آماده و در اختیار است، اضافه کرد: ظرفیت‌های متعدد ما اعم از خبرگزاری‌ها، سازمان افکارسنجی، سازمان فعالیت‌های قرآنی، سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان، سازمان امام، انقلاب و ولایت فقیه، دفتر مطالعات و نیازسنجی فرهنگی، معاونت پژوهش، دهکده گیاهان دارویی، دانشگاه علمی کاربردی، معاونت آموزش و مراکز آموزش کوتاه مدت همه و همه برای ارائه خدمات و فعالیت مشترک آماده و مهیا هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان بر ضرورت تشکیل قرارگاه مشترک خدمت توسط نهادهای انقلابی و خدمت‌رسان تاکید کرد و گفت: ما در جهاد دانشگاهی همان طور که در پیک نخست کرونا با تهیه 5 هزار دست گان و چند هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی در کنار مردم بودیم در حال حاضر نیز آماده‌ایم در کنار سایر نهادها به مردم خدمت کنیم.

* هدایت وقف جدید به سمت آموزش و پژوهش/ برای خدمت به مردم وسط صحنه‌ایم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با شناختی که اخیرا از مجموعه جهاد دانشگاهی پبدا کرده‌ایم این نهاد را سرشار از ظرفیت‌های تعالی بخش دیده‌ایم، اظهار کرد: نگاه رئیس سازمان و مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه گلستان که به ما نیز ابلاغ شده است توسعه همکاری‌های مشترک با نهادهای انقلابی در راستای اهداف سازمان و توسعه کمی و کیفی خدمات در حوزه وقف است.

حجت‌الاسلام امین قرایی با بیان اینکه خدام و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان نیازمند آموزش‌های علمی در برخی از حوزه‌ها هستند، افزود: ما می‌توانیم بر اساس تفاهمات مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان گلستان با جهاد دانشگاهی به آموزش در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پژوهشی، گیاهان دارویی و فعالیت‌های توسعه‌ای نیازمند همکاری با جهاد دانشگاهی هستیم، خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز با توجه به رسالت‌های اوقاف مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی آمادگی همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از تشکیل جلسات متعدد با نهادهای انقلابی برای خدمت‌رسانی در هفته‌های جاری خبر داد و گفت: ما آماده‌ایم در موضوع کمک مومنانه و کاهش آلام مردم در حوزه شیوع بیماری کرونا نیز در کنار سایر نهادها از جمله سپاه و جهاد دانشگاهی به وسط میدان بیائیم.

قرایی از تلاش این اداره برای توسعه وقف‌های جدید متناسب با نیازهای جامعه از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگ، ورزش و .. خبر داد و گفت: در همین روزهای اخیر موفق شدیم با رایزنی با افراد علاقه‌مند به وقف و امور خیریه نگاه آنها را معطوف به اقدامات اثرگذار و متناسب با نیازمندی‌های روز جامعه قرار دهیم.

گفتنی است در این دیدار تعدادی از کارشناسان فرهنگی جهاد دانشگاهی، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان و مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار