مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان :

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت 300 قاری و حافظ قرآنی در مرحله استانی امروز در گرگان آغاز شد.

رقابت 300 شرکت کننده در مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی در حاشیه آغاز مسابقات قرآن کریم استانی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی با شرکت 300  قاری و حافظ قرآنی امروز همزمان با سراسر کشور در گرگان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در 11 رشته خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، تحقیق، اذان و اقامه برگزار می‌شود که در مرحله استانی 170 شرکت‌کننده آقا و 130 خانم با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان تاکید کرد: این رقابت‌ها در 2 بخش معارف و غیرمعارف برگزار شد که در بخش معارفی 700نفر ثبت‌نام کردند که امتحان آن در مرحله شهرستانی به صورت اینترنتی برگزار شد که 57 نفر به مرحله استانی راه یافتند که فردا مرحله استانی آن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: برترین‌های این 11 رشته و رشته‌های معارفی به مرحله کشور راه می‌‎یابند.

وی تصریح کرد: متاسفانه موقوفات قرانی در استان در حد بسیار کم است و اگر بخواهیم در مسابقات کشوری و بین المللی نام آور شویم باید کلاسهای اموزشی را باحضور اساتید بین المللی افزایش دهیم و این مهم مستلزم مباحث مالی ماندگار است و این مهم با وقف در این خصوص محقق خواهد شد.

سهرابی در ادامه اذعان داشت : خیران گلستانی می توانند با وقف در این حوزه ضمن اینکه نام خود را ماندگار کرده می توانند نیت پاک خود را با نام قران ابدی سازند تا با هر لحظه آموزش و تربیت قرانیان باقیات و صالحات جزو پرونده ابدی آنها شود.

وی افزود: در چند سال اخیر جهت وقف های جدید به سمت نیت های روز جامعه رفته و این مهم نشان از عملکرد مثبت روحانیون و رسانه در تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف میباشد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه از رسانه ها ، مسئولین،روحانیون و تمامی کسانی که تریبون تبلیغات در دست دارند خواست برای مردم و بخاطر زدودن فقر از جامعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرانی تا میتوانند فرهنگ وقف را در جامعه تبلیغ کنند چرا که اگر مردم بدرستی با اثرات و برکات وقف آشنا شوند می توانند برای محله خود،روستای خود، شهر و شهرستان و استان و کشور خود موقوفاتی با نیت روز جامعه داشته باشند تا ضمن کمک به اقتصاد مملکت نام خود را در زمره احسان گران تاریخ جاودانه سازند.

حجت الاسلام سهرابی در خاتمه روش بسیار راحت واقف شدن را نام برده و اشاره کرد :سازمان اوقاف با ارائه راهکار وقف مشارکتی و در کنار هم قرار دادن مبالغی اندک که با همیاری اصناف،بازاریان،کارمندان و.... محقق میشود میتوانند با وقفهای مورد نیاز در زمره واقفان قرار گیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار