مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با پیگیری مجمع نمایندگان استان ۳۰ هزار تن قیر رایگان به استان اختصاص یافت.

تخصیص ۳۰ هزار تن قیر رایگان به گلستان/وجود ۱۲۸ هزار واحد غیر مقاوم در استان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال ۹۹ با پیگیری مجمع نمایندگان استان گلستان ۳۰ هزار تن قیر رایگان به استان گلستان تخصیص یافت.

او افزود: با این مقدار قیر ۳۵۰ کیلومتر شبکه معابر روستایی آسفالت می‌شود و اگر این قیر رایگان تا ۵ سال آینده برقرار باشد تمامی شبکه‌های معابر استان گلستان آسفالت می‌شود.

حسینی با بیان اینکه طرح هادی سند توسعه روستا است، گفت: در این طرح تمام طرح‌های توسعه روستا برنامه ریزی می‌شود و پس از نقشه ریزی فضای کالبدی مورد نیاز پیش بینی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: طرح هادی ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در گلستان مصوب شده است، اما طرح مصوب ۳۷۰ روستا در گلستان بازنگری شده است.

حسینی ادامه داد: ۵۵ روستای گلستان طرح افق ۱۰ ساله آن‌ها به اتمام رسیده است و لازم است این طرح‌ها مورد بازنگری قرار گیرد، اما این کار نیازمند اعتبار کافی است.

او گفت: طرح هادی ۶۴ درصد روستا‌های گلستان آغاز شده و در ۲۰ درصد روستا‌ها فاز نخست به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: استان گلستان در اجرای طرح هادی ۱۱ درصد عقب ماندگی دارد که در سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده شد این عقب ماندگی جبران شود.

حسینی گفت: در استان گلستان ۱۹ روستا با بافت تاریخی ارزشمند وجود دارد و تا کنون مطالعات ۱۲ روستا انجام شده و اعتبار ۶ روستا برای احیا تامین شده است.

او افزود: با توجه به قابلیت گردشگری استان احیای این روستا‌ها دردستور کار قرار گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن جوانان از اجرای طرح پایلوت مسکن جوانان در گلستان خبر داد و گفت:زمین این مسکن از سوی دولت تامین می‌شود و ۴۰۰ واحد کلنگ زنی شده است.

حسینی گفت: در استان گلستان ۱۲۸ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی نیستو از سال ۸۵ تا سال ۹۸، ۶۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار