مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اجرای رایگان طرح صدور سند املاک بنیاد علوی برای اقشار نیازمند خبر داد.

اجرای طرح صدور سند املاک بنیاد علوی برای اقشار نیازمند رایگان است
به گزارش گلستان ۲۴؛ حسینی مدیرکل بنیادمسکن گلستان دردر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با اشاره به تعیین و تکلیف مشکل ۴۰ ساله اراضی مردم در شهر و روستا‌های گلستان گفت: در سال جاری با دستوررهبری زمینه لازم برای اجرایی کردن یک کار بزرگ در استان و با همکاری اداره ثبت و بنیاد مستضعفان فراهم شد.

او افزود: مقرر شد طی امسال وسال آینده زمین‌های ۶۰۰ روستای استان گلستان و ۱۷ شهر باجمعیت زیر ۲۵ هزار نفر که در تملک بنیادعلوی است با رویکرد کمک به مهاجرت معکوس، کاهش تنش‌های قبیله ای، افزایش ارزش حقوقی املاک و ... سند این اراضی تفکیک شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: ۱۰۰ گروه کار نقشه برداری از ۲۲۰ میلیون متر مربع در اراضی بافت روستا را انجام می‌دهند.

حسینی گفت: به نیابت از مردم کار تشکیل پرونده آن‌ها و سند زدن املاک آن‌ها انجام می‌شود.

او ادامه داد: با اجرای این طرح ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی و ۵۱۲ هزار جمعیت روستایی و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر در شهر‌ها از این مهم بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه اجرای این طرح موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود، گفت: کار سنددار کردن املاک کمتراز دو سال زمان می‌برد و گلستان نخستین استانی است که این طرح در آن اجرایی شده است.

حسینی افزود: تعدادی از این اسناد به صورت قطعی در هفته دولت رونمایی می‌شود، اما شمار زیادی از آن‌ها دردهه فجر به مردم تحویل داده می‌شود.

او با بیان اینکه رمز موفقیت ما در اجرای این طرح مشارکت مردمی است، گفت: کار سند دار کردن املاک برای اقشار کم درآمد در این طرح رایگان بوده، اما سایر افرادبا قیمت کارشناسی شده هزینه آن را می‌پردازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار