مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: با همکاری دانشگاه گلستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، طرح تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی به صورت پایلوت در ۸ روستای مرزی گنبدکاووس اجرا می‌شود.

 طرح پایلوت تدوین سند توسعه اقتصادی روستاها در نواحی مرزی گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛محمدتقی زمانی‌نژاد  در جمع دهیاران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس و بخش داشلی‌برون این شهرستان اظهار داشت: این طرح با هدف از بین بردن مشکلات اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها، داشتن زندگی با کیفیت و ارتقاء سطح زندگی روستائیان و معیشت پایدار در حال تدوین و بررسی توسط دانشگاه گلستان است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی این مقوله در روستاها به صورت جدی اجرا نشده است. باید بر روی توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی بیشتر توجه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان بیان کرد: تاکنون جامعه آماری نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت‌ها و تهدیدها 8 روستای بخش داشلی‌برون شامل قیزلر، داشلی‌برون، دوزالوم، کرند، هوتن، قلاق بورته، خیرخواجه علیا و تنگلی احصا شده است.

وی ادامه داد: این روستاها در 3 فصل مورد بررسی قرار می گیرد که فصل نخست ظرفیت ها و موارد مشترک بین روستاها، فصل دوم ظرفیت‌ها و موارد مختص هر روستا و فصل سوم خروجی مورد نظر که به دست می‌آید، است.

زمانی‌نژاد گفت: مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی این روستاها، زیرساختی، زیست‌محیطی، اجتماعی و نهادی است که 99 درصد  بین این چالش‌ها و عدم توسعه روستاها رابطه منطقی وجود دارد.

وی یادآور شد: در این روستاها برای اشتغال‌زایی و تولید که منجر به معیشت پایدار، توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت شود فعالیت‌هایی مانند کارگاه فرآوری پشم گوسفند، کارگاه فرآوری لبنی شتر، کارگاه صنایع دستی، توسعه و پرورش پسته، تولید عرقیات، تولید انرژی توسط پنل خورشیدی، توسعه و تولید هندوانه و دیگر مشاغل کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار