استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به این که از مجموع خسارت‌های سیل پارسال استان فقط تسهیلات بخش صنعت به طور کامل پرداخت نشده، از بانک‌های عامل خواست برای جبران خسارت‌های این حادثه و واگذاری تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط شتاب کنند.

بانک‌های گلستان در پرداخت خسارت صنایع سیل‌زده شتاب کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق شناس عصر سه شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده گلستان اظهار داشت: سیل پارسال ۵۳۰ میلیارد ریال به بخش صنعت استان خسارت وارد کرد که پرونده این خسارت ها به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به بانک ها معرفی و از این رقم تاکنون ۸۵ میلیارد ریال به صاحبان صنایع خسارت دیده وام پرداخت شد.

استاندار گلستان به خسارت سیل پارسال در بخش مسکن و کشاورزی اشاره کرد و گفت: تاکنون  ۹۷ درصد ساخت خانه های تخریب شده این حادثه قهری به پایان رسیده و  بهره برداران کشاورزی خسارت دیده از سیل نیز تاکنون هشت هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات و سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

 استاندار گلستان همچنین با اشاره به ضرورت لایروبی هزار کیلومتر از رودخانه های استان، افزود: از پارسال تاکنون ۳۷۰ کیلومتر از طول رودخانه ها با اعتبارات ویژه سیل لایروبی شد و این مقدار تا پایان شهریور امسال به ۴۰۰ کیلومتر می رسد.

مطابق گزارش شرکت آب منطقه ای گلستان، در این استان تا قبل از سیل پارسال از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر رودخانه، هزار و ۷۵۰ کیلومتر آن لایروبی شده بود که بعد از سیل و طبق نظر کارشناسان، هزار و ۲۱ کیلومتر دیگر نیازمند ساماندهی و لایروبی تشخصی داده شد.

مجموع خسارت وارده به گلستان در سیل سال قبل ۴۸ هزار میلیارد ریال اعلام شد که خسارت به بیش از ۲۱ هزار خانه، آسیب به مزارع محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا، صدمه دیدن زیرساخت‌های کشاورزی و حمل و نقل، کاهش ۴۰ درصدی گردشگری نسبت به سال گذشته، خسارت کلی ۱۰۰ واحد صنعتی و بیکاری حداقل سه هزار نفر و در آخر آسیب‌های وارده به جمعیت عشایر، بخشی از آن بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار