فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای چندین عملیات پلیسی و پاکسازی در این شهرستان، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا 20 قاچاقچی دستگیر و 5 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

کشف 5 میلیارد کالای قاچاق در گنبدکاووس/ افزایش 94 درصدی کشف مواد مخدر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز موسوم به روز خبرنگار ستاد فرماندهی منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس اقدام به برگزاری نشستی مشترک با خبرنگاران و اهالی رسانه با هدف تجلیل از خبرنگاران و پاسخ به سوالات این افراد در سالن جلسات این ستاد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

* خبرنگاران بازوی توانمند پلیس در پیشگیری از جرم هستند

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه امنیت یکی از بزرگترین مولفه‌های حیات اجتماعی است، افزود: احساس امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای بشری است که به گواه آمار و بیان خود مردم در گنبدکاووس بسیار در شرایط مناسبی قرار دارد.

محمود علیفر با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است، اظهار کرد: امروز تمام تلاش دشمن با همه قدرت و توانش معطوف به تخریب سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشورمان است تا مانع از بسترسازی برای توسعه و پیشرفت در راستای اعتلای انقلاب اسلامی شوند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در خط مقدم جبهه فرهنگی و مدیریت و کنترل افکار عمومی و اقناع آنها هستند، خاطرنشان کرد: امروز پلیس نیز خبرنگاران را حلقه وصل میان خود و مردم و همچنین بازوی توانمند خود در پیشگیری از جرائم می‌داند.

* کاهش 42 درصدی سرقت‌های مهم در گنبدکاووس

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به کاهش هشت درصدی سرقت در برابر افزایش ۸۹ درصدی کشف سرقت، ادامه داد: در بخش سرقت‌های مهم نیز کاهش ۴۲ درصدی را شاهد بوده‌ایم که همزمان با افزایش ۶۸ درصدی کشف همراه بوده است.

علیفر از افزایش ۹۴ درصدی کشف مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و ۴۵۰ معتاد متجاهر و ۱۵۰ خرده فروش نیز در این زمان دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز ۳۲ پرونده کالای قاچاق در شهرستان گنبدکاووس تشکیل شده است، تصریح کرد: در این زمینه ۲۰ قاچاقچی دستگیر شده و بالغ بر ۵ میلیارد تومان کالای قاچاق از آنها ضبط شده است.

* اولویت راهور تذکر و فرهنگ‌سازی است/ جریمه آخرین راه حل پلیس راهور است

جانشین پلیس راهور شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از کمک خبرنگاران و اهالی رسانه در مسیر فرهنگ‌سازی ترافیکی، اضافه کرد: ما برای کاهش ترافیک و تصادفات نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح از جمله استفاده از وسائل نقلیه عمومی و عدم استفاده از ماشین با تک سرنشین هستیم.

بارانی با اشاره به اینکه تذکر دادن به متخلفان ترافیکی اولویت پلیس راهور است، اذعان کرد: ما به همه همکاران توصیه کرده‌ایم که ابتدا به همه افراد در صورت ارتکاب تخلفات ترافیکی تذکر داده شود و در دفعات بعدی و در صورت تکرار تخلفات اقدام به جریمه آنها کنند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما ایجاد یک فرهنگ درست ترافیکی و رانندگی در سطح شهر است، افزود: مطمئن باشید ما جریمه را در اولویت کاری خود قرار نمی‌دهیم اما متاسفانه گاهی مجبوریم در برابر بی‌تفاوتی عده‌ای معدود در برابر قانون و حقوق دیگران اقدام به جریمه کنیم.

* همدلی مثال‌زدنی پلیس و خبرنگاران در گنبدکاووس

معاون اجتماعی منظقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با تشکر از همکاری خبرنگاران با این معاونت در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی پلیس، تاکید کرد: به صورت مرتب با همه خبرنگاران در رسانه‌های مکتوب و برخط ارتباط داشته و اطلاعات و تحلیل‌های لازم برای پیشگیری از وقوع جرم را به اشتراک می‌گذاریم.

اسماعیل حکم‌آبادی با بیان اینکه به صورت روزانه در رسانه‌های مختلف اخبار پلیسی را منتشر می‌کنیم، اضافه کرد: خدا را شکر همدلی بسیار خوبی میان پلیس و خبرنگاران در سطح شهرستان گنبدکاووس برقرار است که باید آن را هر روز نسبت به گذشته تقویت کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد و پیشنهادات آن نیز برای بهبود عملکرد پلیس در فضایی صمیمانه به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار